آماده باش زلزله در ایذه ادامه دارد

به گزارش مجله آی سیب، زلزله 4/9 ریشتری جمعه شب مرز خوزستان و چهارمحال و بختیاری در شهرستان ایذه و اندیکا را لرزاند و بر اساس اعلام مدیرکل بحران استانداری خوزستان، آماده باش در این منطقه هنوز ادامه دارد.

آماده باش زلزله در ایذه ادامه دارد

به گزارش خبرنگاران آنلاین، کیامرث حاجی زاده با بیان اینکه زلزله اول، ساعت 20:50 جمعه با قدرت 4/9 ریشتر در ایذه و اندیکا احساس شد، به خبرنگاران می گوید: بعد از آن شاهد وقوع 12 پس لرزه بودیم که بیشترین قدرت آن 3/7 ریشتر بود.

وی با بیان اینکه از همان لحظه وقوع زلزله آماده باش سراسری در استان اعلام شده است، می افزاید: هنوز گزارش دقیقی از خسارت ها آماده نشده است، اما براساس استعلام صورت گرفته و بررسی نیروهای ارزیاب، زلزله تلفات جانی نداشت و فقط 4 مصدوم برجا گذاشت که سرپایی درمان شدند.

حاجی زاده با بیان اینکه برخی از منازل مسکونی روستایی که مقاومت کمتری داشتند در این زلزله آسیب دیدند، اظهار می کند: آماده باش فعلا برقرار است و برای جلوگیری از بروز هر اتفاقی روز شنبه مدارس ایذه تعطیل اعلام شد.

  • شهر آرام است

یکی از شهروندان با بیان اینکه وضع در شهر عادی است، به خبرنگاران می گوید: خوشبختانه همان طور که مسئولان اعلام کردند، زلزله خسارت چندانی برجا نگذاشت و زندگی با روال عادی در جریان است.

وی می افزاید: مصدومان زلزله افرادی بودند که در حین فرار آسیب دیده اند و گویا یک نفر هم از بلندی سقوط کرده است.

یک شهروند اهوازی هم که در ایذه معلم است، می گوید: شدت زلزله با وجود ریشتر پایین به دلیل عمق کم زیاد بوده است و مردم می گفتند کمتر چنین زلزله ای را شاهد بودند، اما روز بعد از زلزله همه چیز به حالت عادی بازگشت.

زمین لرزه در عرض جغرافیایی 32/031، طول جغرافیایی 49/847 و عمق 20 کیلومتری زمین رخ داد. همچنین یک زمین لرزه به بزرگی 3/8 ریشتر نیز در ساعت 21 این منطقه را به لرزه درآورد. زمین لرزه دوم در عرض جغرافیایی 32/035، طول جغرافیایی 49/859 و عمق 13 کیلومتری زمین رخ داد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 26 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 595

به "آماده باش زلزله در ایذه ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آماده باش زلزله در ایذه ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید