آمریکا البغدادی را از بیم لو رفتن اسرار داعش کشت

به گزارش مجله آی سیب، عضو مجلس عراق گفت نیروهای آمریکایی از بیم دستگیری ابوبکر البغدادی، سرکرده داعش و لو رفتن اسرار مربوط به این گروهک تروریستی او را به قتل رساندند.

آمریکا البغدادی را از بیم لو رفتن اسرار داعش کشت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، حاکم الزاملی رئیس سابق کمیته امنیت و دفاع مجلس عراق نیروهای آمریکایی را متهم کرد که آنها قتل ابوبکر البغدادی را رقم زدند، زیرا از دستگیری سرکرده داعش و لو رفتن اسرار مربوط به این گروهک تروریستی بیم داشتند.

به گزارش وبگاه خبری روسیا الیوم، الزاملی اضافه نمود: با قتل البغدادی صفحه جدیدی از تروریسم داعش به سرانجام رسید و ما منتظر هستیم تا یک صفحه جدید و یک رهبر جدید ایجاد شود.

به گفته عضو مجلس عراق، اینها شیوه ها و صفحات شناخته شده ای هستند که نهادهای اطلاعاتی آمریکا آن را دنبال می کنند و از طریق آن ورق را سوزانده و با قتل یا ترور و تصفیه ریشه آن را می کَنند.

الزاملی شرح داد: این وضعیت درباره قتل ابومصعب الزرقاوی(سرکرده سابق القاعده در عراق) در سال 2010 تکرار شد، وقتی که نقش او دیگر تمام شده بود در حالی که نیروهای عراقی در آستانه دستگیری او بودند.

ارتش عراق روز یکشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که سازمان اطلاعات ملی این کشور محل اختفای ابوبکر البغدادی سرکرده داعش را شناسایی کرد و به نیروهای آمریکایی که حمله هوایی را انجام دادند خبر داد.

در بیانیه ارتش عراق آمده است که آمریکا عملیاتی را که طی آن رهبر داعش کشته شد، با بغداد هماهنگ کرده بود.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا هم عصر روز یکشنبه در یک نشست خبری در کاخ سفید از کشته شدن البغدادی خبر داد.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 528

به "آمریکا البغدادی را از بیم لو رفتن اسرار داعش کشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا البغدادی را از بیم لو رفتن اسرار داعش کشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید