ادامه مخالفت الجزایری ها با نامزدی بوتفلیقه، دستگیری فعالان سیاسی در الجزیره

به گزارش مجله آی سیب، مخالفت ها با نامزدی بوتفلیقه برای انتخابات ریاست جمهوری همچنان ادامه دارد، روز گذشته هزاران نفر بعد از نماز آدینه تظاهرات کردند، شماری از فعالان سیاسی هم در الجزیره بازداشت شدند.

ادامه مخالفت الجزایری ها با نامزدی بوتفلیقه، دستگیری فعالان سیاسی در الجزیره

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رئیس جمهور 81 ساله الجزایر برای پنجمین بار متوالی نامزد انتخابات ریاست جمهوری این کشور شد. او به دلیل سکته مغزی روی جایگاه چرخدار می نشیند و به همین دلیل، تعدادی از سیاستمداران به همراه بخشی از مردم الجزایر معتقدند که بوتفلیقه قادر به انجام وظایفش نیست ، به همین سبب الجزایری ها چند مرتبه در اعتراض به نامزدی او تظاهرات نموده اند.

گروه ها و شخصیت های سیاسی که مخالف نامزدی عبدالعزیز بوتفلیقه در انتخابات ریاست جمهوری آینده این کشور هستند، از مردم دعوت نموده اند؛ بعد از نماز آدینه در پایتخت و تمام شهرهای الجزایر علیه نامزدی رئیس جمهور کنونی در انتخابات آینده تظاهرات نمایند، هزاران الجز ایری به این دعوت پاسخ مثبت دادند و در الجزیره و سایر شهرهای این کشور تظاهرات بر پا کردند. تظاهرات الجزیره در حالی برگزار گردید که ماموران امنیتی الجزایر از صبح آدینه، فعالان سیاسی مخالف نامزدی بوتفلیقه را تحت تعقیب قرار داده و اجازه ورود به مساجد (محل برگزاری نماز آدینه) را به آنان ندادند و تعدادی از آنها را نیز دستگیر کردند.

یک فعال سیاسی با بیان اینکه مردم الجزایر احساس می نمایند با نامزدی بوتفلیقه در انتخابات آوریل 2019 به شعور آنان اهانت شده است، گفت: تظاهرات به صورت مسالمت آمیز در پایتخت و سایر شهرهای کشور برگزار گردید و این در حالی است که ما هر گونه اقدامات تحریک آمیز از سوی نیروهای امنیتی را رد می کنیم.

حزب برکات جنبش هموطنان ، در کنار 16 نفر از رهبران احزاب سیاسی و شخصیت های مستقل سیاسی و اجتماعی الجزایر ضمن مخالفت با نامزدی بوتفلیقه در انتخابات آینده این کشور از مردم خواسته اند در تظاهرات شرکت نمایند.

تدابیر امنیتی در الجزایر از چند روز قبل افزایش یافته است به طوری که پلیس ضد شورش و نیروهای امنیتی حضور چشم گیری در الجزیره دارند و نیروهای خود را در اطراف کاخ ریاست جمهوری ، مجلس و سایر مراکز حساس دولتی تقویت نموده اند. با وجود این ، شهرهای خراطه ، بحایه و خنشله واقع در شرق الجزیر هفته گذشته شاهد تظاهرات علیه نامزدی بوتفلیقه در انتخابات آینده این کشور بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 161

به "ادامه مخالفت الجزایری ها با نامزدی بوتفلیقه، دستگیری فعالان سیاسی در الجزیره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه مخالفت الجزایری ها با نامزدی بوتفلیقه، دستگیری فعالان سیاسی در الجزیره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید