ارتقا شخصیت زندانیان به واسطه برنامه های ورزشی

به گزارش مجله آی سیب، مدیرکل زندان های استان قزوین گفت: فعالیت ها و برنامه های ورزشی در زندان ها اثر شایانی بر بازسازی شخصیت زندانیان دارد و درواقع می توان گفت که ورزش ارتباط مؤثر و معناداری با رشد و تکامل شخصیت افراد دارد.

ارتقا شخصیت زندانیان به واسطه برنامه های ورزشی

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان های استان قزوین، محمدعلی محمدی در حاشیه بازدید از زندان مرکزی قزوین با اشاره به اهمیت ورزش، توضیح داد: ورزش پدیده ای تربیتی و سازنده در زندان است و چنانچه مطابق با اصول درست توسعه یابد، رشد روحی و جسمی را در افراد ارتقاء می دهد.

وی اضافه کرد: فعالیت ها و برنامه های ورزشی در زندان ها اثر شایانی بر بازسازی شخصیت زندانیان دارد و درواقع می توان گفت ورزش علی رغم اینکه ارتباط مؤثر و معناداری با رشد و تکامل شخصیت افراد دارد، در کاهش آسیب های اجتماعی به واسطه ارتقا شخصیت افراد تأثیرگذار است.

مدیرکل زندان های استان قزوین اظهار کرد: فعالیت های ورزشی علاوه بر رشد جسمی و روانی، آگاهی های اجتماعی را بالابرده و فرصت خود شکوفایی را در افراد ورزشکار فراهم می آورد، تجربه در زندان ها نشان می دهد شخصیت اجتماعی زندانیان با پرداختن به فعالیت ورزشی و به ویژه ورزش های جمعی، رشدیافته و به آن ها اعتمادبه نفس می دهد.

وی گفت: این اعتماد به نصف باعث دور شدن زندانیان از کج روی های اجتماعی می شود، کاهش فشارهای روحی و روانی زندانیان یکی دیگر از ویژگی های اثرگذار برنامه های ورزشی در زندان است.

محمدی تأکید کرد: هدف از تقویت صندلی ورزش در زندان، سالم سازی فضای زندان و اجرای برنامه های ابلاغی سازمان در این حوزه است که درنهایت اصلاح و تربیت زندانیان را در بردارد، با همکاری اداره کل ورزش و جوانان و بعضی هیات های ورزشی استان ازجمله هیأت پهلوانی و زورخانه ای و ورزش های همگانی فعالیت های ورزشی زندان مرکزی قزوین افزایش چشمگیری داشته است.

وی گفت: امیدواریم با حضور و همراهی سایر هیأت های ورزشی، شاهد ارتقاء بیش ازپیش برنامه های ورزشی در بین زندانیان باشیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 361

به "ارتقا شخصیت زندانیان به واسطه برنامه های ورزشی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتقا شخصیت زندانیان به واسطه برنامه های ورزشی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید