از سوی رئیس دبیرخانه ستاد پیگیری اجرای برجام؛ سفیر جدید فرانسه در تهران به وزارت امور خارجه احضار شد

به گزارش مجله آی سیب، سفیر جدید جمهوری فرانسه در تهران امروز از سوی رئیس دبیرخانه ستاد پیگیری اجرای برجام به وزارت امورخارجه احضار شد.

از سوی رئیس دبیرخانه ستاد پیگیری اجرای برجام؛ سفیر جدید فرانسه در تهران به وزارت امور خارجه احضار شد

به گزارش ، فیلیپ تیبو سفیر جدید جمهوری فرانسه در تهران امروز توسط آقای سید حسین سادات میدانی رئیس دبیرخانه ستاد پیگیری اجرای برجام به وزارت امورخارجه احضار شد.

در این جلسه طرف ایرانی با اشاره به توییت های منتسب به سفیر فرانسه در واشنگتن که محتوای آن ها از نظر کشورمان به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست، خواهان شرح دولت فرانسه شده و خاطرنشان کرد در صورتی که اظهارات مزبور مورد تائید دولت فرانسه بوده و بیان کننده مواضع رسمی این کشور باشد، این امر در مخالفت آشکار با اهداف و مفاد برجام خواهد بود و چنانچه به نحوی رضایت بخش به این مساله رسیدگی نشده و موضوع فیصله نیابد، جمهوری اسلامی موضوع را براساس سازوکار های پش بینی شده در برجام پیگیری کرده و حق خود برای هرگونه واکنش مقتضی را محفوظ می داند.

در واکنش، سفیر فرانسه در تهران ضمن ابراز بی اطلاعی از توئیت های منتسب به سفیر کشورش در واشنگتن، بر اراده سیاسی این دولت بر اجرای کامل مفاد برجام تاکید ورزیده و خاطرنشان کرد مراتب را بلافاصله به پاریس گزارش خواهد کرد.

پیشتر سفیر فرانسه در واشنگتن در حساب توییتری خود در اظهاراتی مغایر با برجام، اشاراتی در مورد برنامه هسته ای ایران پس از سال 2025 کرده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 16 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 183

به "از سوی رئیس دبیرخانه ستاد پیگیری اجرای برجام؛ سفیر جدید فرانسه در تهران به وزارت امور خارجه احضار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از سوی رئیس دبیرخانه ستاد پیگیری اجرای برجام؛ سفیر جدید فرانسه در تهران به وزارت امور خارجه احضار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید