افغانستان، درخواست رتبه مارشال؛ پیشنهاد حامیان عبدالله به اشرف غنی

به گزارش مجله آی سیب، در حالی که گزارش ها حاکی از نزدیک بودن توافق سیاسی بین اشرف غنی و عبدالله است عضو تیم ثبات و همگرایی گفت که در این توافق اعطای رتبه مارشال به ژنرال دوستم حتمی است.

افغانستان، درخواست رتبه مارشال؛ پیشنهاد حامیان عبدالله به اشرف غنی

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، بشیراحمد ته ینج سخنگوی ژنرال عبدالرشید دوستم رهبر حزب جنبش ملی اسلامی افغانستان گفت که بزودی خبرهای خوبی در رابطه با توافق سیاسی اشرف غنی و عبدالله اعلام خواهد شد و براساس آن به ژنرال دوستم رتبه مارشال، بالاترین رتبه نظامی در افغانستان، اعطا خواهد شد.

ته ینج بدون اعلام زمان مشخصی برای اعلام پیشرفت های اخیر درباره توافق بین اشرف غنی و عبدالله گفت که در روزهای آینده رسانه ها را در جریان این تحولات قرار خواهد داد.

پیش از این عبدالله اعلام نموده بود که دو طرف بر سر اصول توافقنامه موافقت نموده اند و کار بر روی جزئیات ادامه دارد.

براساس گزارش ها گفت وگوهای درباره چگونگی تقسیم وزارتخانه ها، ادارات و سفارتخانه ها جریان دارد و در حال حاضر دو طرف بر روی پست های وزارت های امور خارجه، دارایی و دادستانی کل چانه زنی می نمایند .

به گزارش طلوع نیوز، امید میثم سخنگوی عبدالله نیز در این باره گفت: امیدوار هستیم که تا آینده نزدیک شاهد نهایی کردن این توافق باشیم تا براساس آن حکومت همه شمول و فراگیر ایجاد گردد و این دولت در سطح ملی و بین المللی معقول باشد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 1033

به "افغانستان، درخواست رتبه مارشال؛ پیشنهاد حامیان عبدالله به اشرف غنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افغانستان، درخواست رتبه مارشال؛ پیشنهاد حامیان عبدالله به اشرف غنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید