انفجارهای تایلند 4 کشته بر جا گذاشت

به گزارش مجله آی سیب، وقوع 8 انفجار در 24 ساعت گذشته در استان جنوبی تایلند که از مقاصد پر هوادار توریست های خارجی است، دستکم 4 کشته و دهها زخمی برجای گذاشته است.

انفجارهای تایلند 4 کشته بر جا گذاشت

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

به گزارش گروه بین الملل خبرگزار خبرنگاران به نقل از پرس تی وی، به گفته مقامات امنیتی تایلند، وقوع 8 انفجار در 24 ساعت گذشته در استان جنوبی تایلند که از مقاصد پر هوادار توریست های خارجی است، دستکم 4 کشته و دهها زخمی برجای گذاشته است.

شاتیپونگ کلای اودوم از مقامات منطقه هوا هین ضمن تایید وقوع دو انفجار شامگاه پنج شنبه از وقوع دو انفجار دیگر در حدود ساعت 9 صبح آدینه به وقت محلی اطلاع داد و گفت: این دو انفجار در برج ساعت روی داد که یک کشته و 3 زخمی برجای گذاشت.

به گفته مقامات پلیس تایلند، دو انفجار شب گذشته در منطقه هوا هین نیز یک کشته و 21 زخمی برجای گذاشته بود؛ گفته می گردد 9 تن از زخمیان از توریست های خارجی بوده اند.

سامر یوسامران معاون پلیس منطقه هوا هین گفت انفجار اول حدود ساعت 22 به وقت محلی در نزدیکی یک باشگاه شبانه روی داد و انفجار دوم حدود 20 دقیقه پس از آن در فاصله 50 متری انفجار اول روی داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، علاوه بر 4 انفجاری که در ساعات گذشته در منطقه توریستی هوا هین روی داده است، دو انفجار دیگر صبح آدینه جزیره توریستی پوکت را لرزانده است؛ بعلاوه شامگاه پنج شنبه یک انفجار در ورودی جزیره سورات تانی و یک انفجار دیگر در استان جنوبی ترانگ روی داده است.

همچنین ژنرال پرایوت چان اوچا، فرمانده شورای حکومتی نظامی و نخست وزیر تایلند در واکنش به این انفجارها گفت این بمب گذاری ها با هدف ایجاد هرج و مرج انجام شده است.

وی در جمع خبرنگاران گفت: این انفجارها تلاشی برای ایجاد هرج و مرج و اغتشاش است. نباید اجازه دهیم مردم بیشتر از این هراسان شوند.

پلیس تحقیقات درباره این انفجارها را شروع نموده اما هنوز گزارشی از انگیزه عاملان این انفجارها منتشر نشده است.

در همین حال هنوز هیچ شخص یا گروهی مسئولیت این انفجارها را برعهده نگرفته است.

این انفجارها یک هفته پس از آن انجام شده است که مردم تایلند با حضور پای صندوق های رای، در همه پرسی قانون اساسی شرکت کردند و به قانون اساسی تایلند که توسط حکومت نظامیان تدوین شده رای دادند.

این انفجارها در آستانه اولین سالگرد انفجار بانکوک روی داد که 20 کشته برجای گذاشت. به گفته منابع بیمارستانی، توریست های آلمانی، ایتالیایی، هلندی و اتریشی در میان زخمیان این انفجارها هستند.

مناطق جنوبی تایلند طی چند دهه گذشته شاهد ناآرامی هایی از سوی استقلال طلبان مسلمان بوده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 20 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 521

به "انفجارهای تایلند 4 کشته بر جا گذاشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انفجارهای تایلند 4 کشته بر جا گذاشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید