باشگاه های خصوصی کمر به نابودی فوتبال بسته اند، ارسال نامه به وزارت ورزش؛ مصداق دخالت!

به گزارش مجله آی سیب، چهار تیم باشگاهی برای نشان دادن مخالفت با برگزاری رقابت های لیگ برتر به دلیل شیوع ویروس کرونا به وزارت ورزش و جوانان نامه نوشتند که این موضوع به صراحت دخالت دولت در فدراسیون فوتبال را نشان می دهد.

باشگاه های خصوصی کمر به نابودی فوتبال بسته اند، ارسال نامه به وزارت ورزش؛ مصداق دخالت!

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری خبرنگاران، چهار تیم لیگ برتری از جمله تراکتور، ماشین سازی، نساجی و شهر خودرو، چند روز پیش به وزیر ورزش و جوانان مبنی بر عدم برگزاری رقابت های لیگ برتر نامه نوشتند. مدیرعاملان این چهار باشگاه که به شدت با برگزاری رقابت های لیگ برتر فوتبال به دلیل شیوع ویروس کرونا مخالف هستند و اعتقاد دارند در شرایط فعلی برگزاری رقابت های لیگ برتر برای فوتبال ایران و به خصوص بازیکنان خطرآفرین است برای رسیدگی به درخواست خود به وزیر ورزش نامه نوشتند. البته برخی باشگاه ها از جمله پرسپولیس به شدت پیگیر برگزاری رقابت های لیگ برتر هستند.

اما نکته قابل توجه ارسال نامه از سوی این چهار باشگاه به وزارت ورزش و جوانان است؛ علی نژاد معاونت قهرمانی وزارت ورزش و جوانان از وجود چنین نامه هایی به این وزارت خانه اظهار بی اطلاعی کرد و گفت نامه ای به وزارت ورزش و جوانان نرسیده است! در حال حاضر یکی از ایرادهای اساسی فیفا به اساسنامه فدراسیون فوتبال دخالت وزارت ورزش و جوانان است. در واقع فیفا تأکید دارد فدراسیون ها نباید به قدرت وابسته باشند و در صورتی که چنین اتفاقی بیفتد آن ها برخلاف قوانین فیفا رفتار کردند و باید آن را اصلاح کنند. به همین خاطر به اساسنامه ایراداتی از سوی فیفا گرفته شد و هم اکنون کارگروهی در حال تنظیم اساسنامه جدید فدراسیون فوتبال با قوانین فیفا هستند.

ارسال نامه چهار لیگ برتر باشگاهی به وزارت ورزش و جوانان و درخواست آن ها از این وزارت خانه برای جلوگیری از برگزاری رقابت های لیگ برتر، به راحتی می تواند فوتبال ایران را دوباره با چالش روبه رو کند. به خصوص اینکه مسئولان این چهار تیم لیگ برتری مدعی شدند در صورت عدم رسیدگی به این موضوع به فیفا نامه ارسال خواهند کرد. در شرایطی که فیفا به اساسنامه فدراسیون فوتبال ایراد گرفته و یکی از چالش های این اساسنامه دخالت وزارت ورزش و جوانان مطرح شده است؛ حالا از داخل ایران چهار تیم باشگاهی به صراحت به وزارت ورزش و جوانان نامه نوشتند و حتی مدعی شدند در صورت عدم رسیدگی به آن به فیفا نامه می نویسند!

این در حالی است که باشگاه های لیگ برتری عضو مجمع فدراسیون فوتبال محسوب می شوند و عالی ترین مرجع رسیدگی به فوتبال فدراسیون است و اعضای این مجمع در صورت درخواست باید به فدراسیون نامه بنویسند تا در مورد آن تصمیم گیری شوند اما عالی ترین مرجع را نادیده می گیرند و پای وزارت ورزش و جوانان را به این موضوع وارد می کنند.

البته فدراسیون فوتبال به راحتی می تواند با این چهار باشگاه برخورد کند در مورد اعضا تصمیم بگیرد. به هر حال اعضای مجمع فدراسیون فوتبال موضوعات خود را از طریق کانال دیگری پیگیری کرده اند و این موضوع برخلاف قوانین و مقررات است. اما با توجه به اینکه شرایط فدراسیون بلاتکلیف است و مد ت هاست این فدراسیون با سرپرست اداره می شود مسئولی برای رسیدگی به این موضوع نیست و در صورت ارسال نامه این چهار تیم لیگ برتری به فیفا عواقب خطرناکی برای فوتبال ایران رقم خواهد خورد.

4057/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 14 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 1057

به "باشگاه های خصوصی کمر به نابودی فوتبال بسته اند، ارسال نامه به وزارت ورزش؛ مصداق دخالت!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باشگاه های خصوصی کمر به نابودی فوتبال بسته اند، ارسال نامه به وزارت ورزش؛ مصداق دخالت!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید