بچه ها چگونه تحت تاثیر کرونا قرار می گیرند؟

به گزارش مجله آی سیب، تهران (پانا) - محققان دانشگاه کلمبیا در آمریکا دریافتند بچه ها آلوده به ویروس کرونا در مقایسه با افراد بزرگسال، پادتن های ضعیف تر و با تنوع کمتری تولید می کنند و همین امر موجب می شود که عفونت ویروسی سریع تر از بین برود و علایم ظاهری بیماری کووید19 نیز در بچه ها شدت کمتری داشته باشد.

بچه ها چگونه تحت تاثیر کرونا قرار می گیرند؟

به گزارش ایرنا، تحقیقات گسترده ای از آغاز شیوع پاندمی کووید 19 در زمینه نحوه رفتار ویروس در بدن بچه ها اجرا شده است که گاهی تحقیقات جدید، بررسی های قبلی را نقض کرده اند. در ابتدا بیان شد بچه ها از این ویروس در امان هستند، پس از مدتی بچه ها نیز به این ویروس مبتلا شدند و برخی جان خود را از دست دادند، به همین منظور محققان دانشگاه کلمبیا واقع در نیویورک مطالعات جامع و کاملی را در رابطه با تعامل ویروس در بدن بچه ها آغاز کردند.

در این تحقیقات چهار گروه از داوطلبان بهبود یافته از کرونا شامل 19 بزرگسال که در بیمارستان بستری نشدند، 13 بزرگسال که به دلیل سندرم دیسترس تنفسی ناشی از کووید 19 در بیمارستان بستری شدند، 16 کودک که به دلیل سندرم التهابی چندگانه ناشی از این ویروس بستری شدند و 31 کودک آلوده به ویروس که هیچ گونه سندرمی نداشته و نیمی از آن ها حتی فاقد علایم ظاهری بیماری بودند، مورد مطالعه قرار گرفتند.

در این تحقیقات تعیین شد که تمام این افراد دارای پادتن های مربوط به ویروس کرونا بودند که نشان دهنده واکنش سیستم ایمنی در برابر ویروس است اما انواع و میزان پادتن ها در بچه ها و بزرگسالان تفاوت داشت. همچنین تعیین شد بدن بچه ها تنها یک نوع پادتن موسوم به IgG تولید می کند که توانایی تشخیص پروتئین تاجدار ویروس کرونا را دارد.

در حالی که بدن بزرگسالان چندین نوع پادتن مربوط به پروتئین تاجدار و سایر انواع پروتئین های ویروس را تولید می کند و این پادتن ها توانایی بیشتری در نابودسازی ویروس دارند.

به گفته محققان واکنش ایمنی بچه ها ضعیف تر از بزرگسالان است و پادتن های تولید شده در بدن آن ها نیز کمتر است، زیرا این بچه ها در مقایسه با بزرگسالان با شدت کمتری دچار بیماری می شوند.

محققان دریافتند هیچ یک از بچه ها پادتن مربوط به پروتئین nucleocapsid را نداشتند. این پروتئین در سطح خارجی ویروس وجود ندارد و در مواد ژنتیکی آن یافت می شود. بنابر این تنها زمانی سیستم ایمنی با آن روبرو می شود و اقدام به تولید پادتن می کند که ویروس به طور گسترده در بدن پخش شده باشد.

این موضوع نشان می دهد که گسترش ویروس در بدن بچه ها نسبت به بزرگسالان بسیار کمتر است. همچنین موجب بی اعتباری آن دسته از آزمایشات پادتن می شود که بر مبنای پادتن nucleocapsid طراحی شده اند.

در تحقیقات پیشین تعیین شدرکه واکنش شدید سیستم ایمنی بدن عامل بروز علایم شدید و حتی مرگ در اثر کووید 19 است.

به اعتقاد محققان واکنش ضعیف تر سیستم ایمنی در کوکان می تواند نشانه ای از این باشد که ویروس پیش از گسترش در بدن آنها نابود شده و به همین علت نیز علایم بیماری در آن ها خفیف است. همچنین این امر علت انتقال کمتر بیماری توسط بچه ها را توجیه می کند.

به گفته متخصصان، تولید پادتن به میزان کمتر یا تنوع کمتر به معنی افزایش ریسک آلودگی مجدد بچه ها به ویروس نیست. در واقع برای ایمن سازی بدن دریک دوره زمانی تعیین به حجم یا انواع زیادی از پادتن ویروس نیازی نیست.

محققان تاکید دارند با توجه به این که نمونه گیری از پادتن های داوطلبان در یک نقطه زمانی اجرا شده و با گذر زمان ممکن است پادتن های تولید شده توسط بدن تغییر کنند برای اطمینان از نتایج این تحقیقات لازم است آزمایش های دیگری در بازه های زمانی طولانی تر انجام پذیرد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 24 آذر 1399 بروزرسانی: 24 آذر 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 1331

به "بچه ها چگونه تحت تاثیر کرونا قرار می گیرند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بچه ها چگونه تحت تاثیر کرونا قرار می گیرند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید