تدوین برنامه سه ماهه برای کنترل کرونا در عراق

به گزارش مجله آی سیب، حسن الکعبی، رئیس کمیته پارلمانی بحران کرونا در عراق امروز (سه شنبه) فاش کرد که کشورش برنامه سه ماهه احتمالی برای کنترل شیوع ویروس کووید 19 در نظر گرفته است.

تدوین برنامه سه ماهه برای کنترل کرونا در عراق

به گزارش خبرگزاری ملی عراق (نینا)، الکعبی در بیانیه ای مطبوعاتی تاکید نمود که عراق هنوز در دایره خطر همه گیری و بحران ویروس کرونا واقع شده است.

وی با اعلام اینکه برنامه اضطراری و ممنوعیت رفت و آمد باید با در نظر دریافت امنیت و حاکمیت قانون اعمال گردد، گفت که عراق در زمان حاضر در دایره خطر واقع شده است و صحبت در خصوص کاهش خطر ابتلا به این بیماری همه گیر غیر واقعی است.

معاون رئیس مجلس اضافه نمود: عراق از نبود دستگاه آزمایش و معاینه افراد مشکوک و مبتلایان به کرونا رنج می برد و در کشور تنها چهار دستگاه وجود دارد و این تعداد با جمعیت حدود 40 میلیونی متناسب نیست.

عراق از زمان شناسایی نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا در حدود دو ماه پیش اقدام های سختگیرانه گسترده ای را از جمله شامل بستن مرزهای زمینی و هوایی، لغو تجمع ها، تعطیلی مراکز و مکان های پرازدحام، تعلیق فعالیت های آموزشی و اداری، منع سفرهای برون شهری و ممنوعیت رفت و آمد درون شهری را اجرا نموده است.

در همین حال، ستاد بحران مهار ویروس کرونا در عراق از 17 مارس (27 اسفند 98) مقررات ممنوعیت رفت و آمد را برای پیشگیری از شیوع گسترده این ویروس در کشور اعمال کرد و تا به امروز پنج بار آن را تمدید نموده است.

این ستاد در آخرین بیانیه مقررات منع تردد را در تا 18 آوریل جاری (30 فروردین ماه) تمدید نموده تا به این صورت محدودیت تردد پیشگیری از کرونا در عراق به بیش از یک ماه برسد.

طبق آخرین آمار وزارت بهداشت عراق، شمار کل مبتلایان به ویروس کرونا در کشور به رقم یک هزار و 378 نفر رسیده و مرگ و میر ناشی از آن نیز 78 نفر گزارش شده است.،ایرنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 18 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 977

به "تدوین برنامه سه ماهه برای کنترل کرونا در عراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تدوین برنامه سه ماهه برای کنترل کرونا در عراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید