کوشش آمریکا برای تمدید محدودیت خرید تسلیحات توسط ایران در شورای امنیت

به گزارش مجله آی سیب، دولت ترامپ درصدد است محدودیت های اعمال شده از سوی شورای امنیت برای صادرات تسلیحات به ایران را تمدید کند.

کوشش آمریکا برای تمدید محدودیت خرید تسلیحات توسط ایران در شورای امنیت

به گزارش ، روزنامه نیویورک تایمز به نقل از منابع مطلع گفت دولت ترامپ درصدد است محدودیت های اعمال شده از سوی شورای امنیت برای صادرات تسلیحات به ایران را تمدید کند.

بر این اساس، مایک پمپئو، وزیر خارجه امریکا در حال تدوین یک استدلال حقوقی است تا واشنگتن را علارغم خروج از برجام، یکی از طرف های این توافق عنوان کند و محدودیت های وضع شده از سوی شورای امنیت برای صادرات تسلیحات به ایران را تمدید کند.

در این گزارش آمده است: طرح واشنگتن بخشی از راهبرد دولت ترامپ برای فشار به شورای امنیت برای تمدید محدودیت های تسلیحاتی این شورا علیه ایران است.

با این حال، نگارنده این گزارش معتقد است هر گونه کوشش آمریکا برای تمدید محدودیت های صادرات تسلیحات به ایران با مخالفت چین و روسیه همراه خواهد بود. روسیه پیشتر به مقامات اروپایی گفته است که مشتاقانه منتظر انتها محدودیت های شورای امنیت برای صادرات تسلیحات به ایران است.

این گزارش می افزاید: آمریکا کوشش می نماید با ارائه این طرح، خود را بخشی از برجام معرفی نموده و از مکانیسم ماشه استفاده کند. با این حال، کشور های اروپایی با اقدام آمریکا مخالف هستند.

پس از توافق هسته ای ایران و قدرت های دنیای، قطعنامه 2231 ذیل این توافق در شورای امنیت به تصویب رسید. این قطعنامه خرید تسلیحات تهاجمی از سوی ایران را تا اکتبر 2020 محدود کرد. با برطرف محدودیت های شورای امنیت، ایران می تواند از کشور های دنیا تسلیحات خریداری کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 7 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 1017

به "کوشش آمریکا برای تمدید محدودیت خرید تسلیحات توسط ایران در شورای امنیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش آمریکا برای تمدید محدودیت خرید تسلیحات توسط ایران در شورای امنیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید