تمایل اردوغان برای ابطال انتخابات در استانبول

به گزارش مجله آی سیب، اردوغان بر این باور است که پیروزی در شهر بزرگی مانند استانبول با اختلاف رای 13 هزار رای٬ قابل قبول نیست.

تمایل اردوغان برای ابطال انتخابات در استانبول

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه جمهوریت٬ رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و رهبر حزب عدالت و توسعه در بازگشت از روسیه و در تبادل نظر با خبرنگاران همراه٬ در خصوص نتایج انتخابات شهرداری های ترکیه در استانبول گفت: اول اعلام شد که نامزد ائتلاف ملت با اختلاف 31 هزار رای پیروز شده است. اما آنالیز های چند روز اخیر٬ اختلاف آراء را به 13 هزار رای رساند. در شهر بزرگی مانند استانبول با 11 میلیون رای دهنده٬ پیروز شدن با اختلاف 13 هزار رای قابل قبول نیست.

اردوغان در ادامه اضافه نمود: بعضی شائبه ها وجود دارد و تخلفاتی روی داده و این ها رفته رفته اذهان را به سوی ضرورت برگزاری مجدد انتخابات در استابنول می برد. البته حرف و تصمیم آخر٬ با نهاد عالی انتخابات است.

اردوغان در انتها خاطرنشان کرد که پیش تر و قبل از آن که حزب عدالت و توسعه را تاسیس کند٬ به عنوان نماینده استانبول از حزب رفاه رای آورده و به مجلس رفته اما بعدها مسائلی در خصوص انتخابات پیش آمده و نهاد عالی انتخابات٬ اعتبارنامه را از او پس رفته و او به این اقدام اعتراض نکرده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 14 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 180

به "تمایل اردوغان برای ابطال انتخابات در استانبول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمایل اردوغان برای ابطال انتخابات در استانبول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید