تنش در روابط مجارستان- اتحادیه اروپا بر سر واکسن اسپوتنیک وی

به گزارش مجله آی سیب، تصمیم مجارستان برای وارد کردن واکسن روسی اسپوتنیک وی، تنش هایی را میان این کشور و مقامات اتحادیه اروپا ایجاد نموده به طوریکه اتحادیه اروپا به این کشور در رابطه با استفاده از این واکسن روسی هشدار داد.

تنش در روابط مجارستان- اتحادیه اروپا بر سر واکسن اسپوتنیک وی

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان زمستان 1400 از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به نقل از رویترز، اتحادیه اروپا روز گذشته اعلام نمود که طرح های مجارستان برای وارد کردن واکسن اسپوتنیک وی و احتمال استفاده از این واکسن نگرانی هایی را ایجاد نموده است.

رویکرد افراطی ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان در قبال مسئله مهاجرت و همچنین تمایل وی برای ایجاد روابط نزدیک با روسیه موجب ایجاد تنش هایی میان این کشور و اتحادیه اروپا شده است.

انتظار می رود روز پنجشنبه این تنش بیشتر نمود پیدا کند زمانیکه رهبران اتحادیه اروپا طی کنفرانسی ویدئویی مسئله طرح واکسن و همچنین بودجه هفت ساله این اتحادیه را آنالیز نمایند که احتمالا دولت های ملی گرای مجارستان و لهستان مانع از پیشبرد آن شوند.

انتظار می رود دولت مجارستان طرح فراوری واکسن روسی در این کشور را در دستورکار قرار دهد؛ اقدامی غیرمنتظره از سوی یک عضو اتحادیه اروپا که تنش ها را با این اتحادیه تشدید می نماید.

یک سخنگوی اتحادیه اروپا در پاسخ به حدس ها درباره این اقدام مجارستان گفت: این سوال مطرح است که آیا یک عضو اتحادیه اروپا میخواهد واکسنی را برای مردمش ارائه کند که توسط آژانس پزشکی اروپا تایید نشده است.

براساس قوانین اتحادیه اروپا، پیش از آنکه واکسن اسپوتنیک وی در هر کدام از کشورهای عضو اتحادیه اروپا ثبت گردد، باید از سوی آژانس پزشکی اتحادیه اروپا تایید گردد.

مجارستان چند روز پیش اولین دوز از واکسن اسپوتنیک وی را وارد کرد که این بخشی از واردات گسترده تر این واکسن بوده است.

وزیر خارجه مجارستان نیز در واکسن اسپوتنیک وی مطرح نمود: کارشناسان مجاری این فرصت را خواهند داشت تا واکسن اسپوتنیک وی را مورد آنالیز قرار دهند و تصمیم کارشناسی را در خصوص استفاده و تایید آن اتخاذ نمایند.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 31 فروردین 1400 بروزرسانی: 31 فروردین 1400 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 1581

به "تنش در روابط مجارستان- اتحادیه اروپا بر سر واکسن اسپوتنیک وی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تنش در روابط مجارستان- اتحادیه اروپا بر سر واکسن اسپوتنیک وی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید