جزئیات آسیب زلزله شب گذشته به آثار تاریخی استان کرمانشاه

به گزارش مجله آی سیب، زلزله 6.4 ریشتری شب گذشته استان کرمانشاه به برخی از بناهای تاریخی از جمله مجموعه قلعه یزدگرد و کاروانسرای شاه عباسی قصر شیرین آسیب رساند.

جزئیات آسیب زلزله شب گذشته به آثار تاریخی استان کرمانشاه

به گزارش خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، پس از پیگیری های نهایی خاطرنشان کرد که بسیاری از بناهای تاریخی از زلزله مصون مانده اند، اما تعدادی نیز آسیب دیده اند.

محمدحسن طالبیان اضافه کرد: در زلزله شب گذشته بناهای طاق گرا، زیج منیژه، مسجد عبدالله ابن عمر، مجموعه مقابر ابودجانه، آنوبانینی، گوردخمه کل داود، عمارت خسرو، آتشکده چهارقاپی، بنای سراب آسیب ندیده اند.

او همچنین خاطر نشان کرد: در زلزله شب گذشته سر پل ذهاب، بناهای سطح شهر کرمانشاه، تکایا و بازارها آسیب ندیده اند.

طالبیان، گفت: به مجموعه قلعه یزدگرد، بنای بانقلعه قصرشیرین، قلعه گبری سرپل ذهاب، تپه تاریخی معروف به قلعه گیلانغرب، آسیب هایی وارد شده که گزارش نهایی در این باره ارسال خواهد شد.

بنابر اعلام معاون میراث فرهنگی کشور به کاروانسرای شاه عباسی قصرشیرین در دو جبهه جنوبی و شرقی آسیب جدی وارد شده و احتمال ریزش مجدد نماهای آجری و سنگی آن وجود دارد و این بنا نیازمند اقدام حفاظتی و مرمتی اضطراری است که مراتب آن به مسئولان ذیربط استان گزارش شده است.

این کاروانسرا تحت مالکیت و بهره برداری سازمان اوقاف است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 30 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 102

به "جزئیات آسیب زلزله شب گذشته به آثار تاریخی استان کرمانشاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات آسیب زلزله شب گذشته به آثار تاریخی استان کرمانشاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید