جزئیات افزایش تسهیلات بانکی

به گزارش مجله آی سیب، خبرنگاران: آمارهای بانک مرکزی نشان می دهد که مانده تسهیلات بانکی در خاتمه سه ماهه سوم سال 98 به یک هزار و 740 هزار میلیارد تومان رسیده که نسبت به مقطع مشابه سال قبل 23 درصد و نسبت به خاتمه سال گذشته 15.4 درصد افزایش داشته است.

جزئیات افزایش تسهیلات بانکی

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، بررسی آمار بانک مرکزی نشان دهنده رشد 26.9 درصدی سپرده ها و افزایش 23 درصدی مانده تسهیلات بانکی در انتها آذر 98 است.

مانده کل سپرده ها در انتها آذرماه دو هزار و 471 هزار میلیارد تومان شده که نسبت به مقطع مشابه سال قبل 26.9 درصد و نسبت به انتها سال 97 حدود 19.6 درصد رشد داشته است.

بیشترین مبلغ سپرده ها نیز به استان تهران با یک هزار و 329 هزار میلیارد تومان و کمترین مبلغ مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد با 6.5 هزار میلیارد تومان تعلق دارد.

نسبت تسهیلات به سپرده ها بعد از کسر سپرده قانونی 78.5 درصد است که نسبت به مقطع مشابه سال قبل 2.4 درصد و نسبت به انتها سال قبل 2.8 درصد کاهش داشته است.

نسبت تسهیلات به سپرده ها بعد از کسر سپرده قانونی در استان تهران به عنوان بزرگترین سپرده گذار و تسهیلات گیرنده در کشور معادل 92.7 درصد است. بالا بودن این ارقام در استان تهران، ناشی از قرار دریافت دفاتر مرکزی شرکت های بزرگ در این شهر و انجام تراکنش های مالی آنها در پایتخت است.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 12 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 895

به "جزئیات افزایش تسهیلات بانکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات افزایش تسهیلات بانکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید