خانبان: فدراسیون و کادر فنی تیم ملی اجازه ندادند با برانکو کار کنم

به گزارش مجله آی سیب، ایران ورزشی- مهرداد خانبان بعد از شش بازی در لیگ برتر به عنوان آنالیزور جدید پرسپولیس انتخاب شد تا کادر فنی سرخ ها صاحب یک مربی ایرانی دیگر هم باشد و از حیث مربیان خارجی و داخلی به تعادل برسد. حدود یک ماه قبل هم خانبان در آستانه پرسپولیسی شدن بود اما این اتفاق نهایی نشد. خودش دوست ندارد درباره علت این اتفاق حرف بزند و تنها می گوید قسمت نبوده در آن مقطع به پرسپولیس بیاید. خانبان بعد ازچند روز حضورش در پرسپولیس از اتمسفر این تیم می گوید: خدا را شکر خوب است. بالاخره تیمی که سه فصل متوالی قهرمان لیگ شده و جام حذفی و سوپرجام را برده حتماً باید جو خوبی داشته باشد.

خانبان: فدراسیون و کادر فنی تیم ملی اجازه ندادند با برانکو کار کنم

او باید با کالدرون، خواکین و والنسیا کار کند که همه اسپانیایی زبانند، اما خانبان می گوید با زبان انگلیسی می تواند با ایشان ارتباط بگیرد و اگر هم مسئله ای پیدا کرد مترجم اسپانیایی در تیم هست که کارش را راه بیندازد.

بررسیور جدید پرسپولیس درباره کالدرون هم حرف های جالبی دارد: از هر لحاظ خوب است. هم به لحاظ آکادمیک قوی است و هم تجربه زیادی دارد. خود کالدرون به عنوان بازیکن هم اسم بزرگی دارد. او دوران بازیگری درخشانی داشته و خیلی کم بوده اند بازیکنانی که در فینال جام جهانی کنار اسطوره هایی مثل مارادونا بازی نموده باشند. فکر نمی کنم ما در فوتبال مان چنین افرادی را دیده باشیم.

خانبان می گوید نمی داند قبل از آمدنش چه کسی کار بررسی را انجام می داده اما نرم افزارهایی که در اختیار کادر فنی سرخ هاست را می شناسد و کار کردن با آن را بلد است. او می گوید فعلاً مسابقه ای برگزار نشده که تیم خودی را بررسی کند اما در آینده غیر از بررسی تیم حریف باید اطلاعات تیم خودی را هم استخراج نموده و بررسی کند. خانبان فعلاً با خواکین که پیش تر کارهای مربوط به بررسی را انجام می داده هماهنگ شده و قرار است کار را پیش ببرد.

او البته سابقه حضور در پرسپولیس را هم داشته، آن هم نه یک بار: من در زمان سرمربیگری آقای قطبی در پرسپولیس بودم. بعد از آن همزمان که در تیم ملی بودم با آقای گل محمدی هم در پرسپولیس همکاری کردم. با نلو وینگادا هم در پرسپولیس کار کردم. قرار بود با آقای برانکو هم کار کنم که فدراسیون گفت باید با تیم های کوچک تر همکاری کنید.

از خانبان می پرسیم این مسأله که ربطی به اختلاف کی روش و برانکو نداشت؟ او جواب می دهد: نه آن زمان تازه برانکو به پرسپولیس آمده بود. یعنی در آغاز لیگ پانزدهم بودیم که من با آقای نژادفلاح هم جلسه داشتم. همان زمان در لیست تیم و انتقال رامین رضاییان، بیرانوند و امیری هم به باشگاه پرسپولیس یاری کردم اما فدراسیون و کادر فنی تیم ملی موافقت نکردند که همزمان با تیم ملی برای پرسپولیس هم کار کنم. چون کار تیم ملی دائمی نیست من با فدراسیون توافق نموده بودم که در یک باشگاه هم کار کنم اما گفتند با باشگاه بزرگی مثل پرسپولیس نمی توانی کار کنی.

از این به بعد سر خانبان با این همه سیستم و استراتژی و بررسی شرایط بازیکنان، تیم های حریف، مسابقات و... حسابی شلوغ می گردد. او درباره شش هفته پرتلاطم پرسپولیس در لیگ از جهات فنی مثل تغییر سیستم و ترکیب هم می گوید: وقتی یک تفکر تازه به باشگاه می آید و چند بازیکن جدید هم وارد می شوند طبیعی است که این اتفاق بیفتد. اگر یادتان باشد برانکو هم در 12 بازی اولش نتیجه نگرفت اما ماند و تفکراتش را پیاده کرد.

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 5 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 479

به "خانبان: فدراسیون و کادر فنی تیم ملی اجازه ندادند با برانکو کار کنم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانبان: فدراسیون و کادر فنی تیم ملی اجازه ندادند با برانکو کار کنم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید