خبرنگاران ایران و فرانسه در زمینه ادامه همکاری برای مقابله با کرونا تفاهم کردند

به گزارش مجله آی سیب، لندن - خبرنگاران - بهرام قاسمی سفیر ایران در فرانسه از تفاهم دو کشور برای ادامه همکاری و هم افزایی در چارچوب تبادل اطلاعات و یافته ها و ارسال یاری های لازم برای مقابله با ویروس کرونا اطلاع داد.

خبرنگاران ایران و فرانسه در زمینه ادامه همکاری برای مقابله با کرونا تفاهم کردند

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

بهرام قاسمی روز دوشنبه در توییتی نوشت: امروز عصر در مرکز بحران دولت فرانسه با حضور رئیس این مرکز و بعضی دیگر از مسئولین وزارت امور خارجه فرانسه گزارشی از اقدامات و کوشش های دولت ایران در مورد کنترل و مقابله با ویروس کرونا را ارائه کردم.

وی اضافه کرد: این مبارزه بایستی همگانی و همه جانبه باشد و لذا مقرر شد با توجه به تجارب دو کشور در بسیاری از حوزه ها، همکاری ها و هم افزایی بین دو طرف در چارچوب تبادل اطلاعات و یافته ها و ارسال یاری های لازم در حد توان ادامه یابد.

سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان امروز (دوشنبه) با صدور بیانیه ای ضمن اعلام همبستگی با قربانیان ویروس کرونا در ایران، از ارسال یاری های پزشکی و اقتصادی به کشورمان برای مقابله با شیوع سریع این ویروس خبر دادند.

بر اساس این بیانیه که یک نسخه آن در تارنمای وزارت امور خارجه انگلیس منتشر شده، محموله کیت های آزمایشگاهی، دستکش و لباس های مخصوص حفاظتی امروز (دوشنبه) سریعا با هواپیما به تهران منتقل خواهد شد.

سه کشور اروپایی همچنین متعهد شده اند که حدود 5 میلیون یورو به وسیله سازمان بهداشت جهانی و سایر آژانس های بین المللی برای ایران ارسال نمایند.

حمید بعیدی نژاد سفیر کشورمان در لندن نیز پیشتر با انتشار پیامی در توییتر این خبر را بیان کرد و اضافه کرد که در کنار کوشش مهندسان و فن آوران ایرانی برای تامین نیازهای داخلی، هماهنگی با مقامات انگلیسی برای خرید بعضی از اقلام مهم فوری پزشکی مقابله با کورونا از بازار این کشور نیز در جریان است.

بر اساس آخرین آمار مقام های بهداشت و درمان ایران، شمار مبتلایان در کشور به بیش از یک هزار نفر و آمار جان باختگان به 66 تن رسیده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 18 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 828

به "خبرنگاران ایران و فرانسه در زمینه ادامه همکاری برای مقابله با کرونا تفاهم کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ایران و فرانسه در زمینه ادامه همکاری برای مقابله با کرونا تفاهم کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید