خبرنگاران شمار مبتلایان به کرونا در سمیرم از هزار تن عبور کرد

به گزارش مجله آی سیب، اصفهان- خبرنگاران- معاون شبکه بهداشت و درمان سمیرم گفت: آمار مبتلایان به بیماری کووید-19 در این شهرستان با ابتلای 24 مورد جدید به عدد یک هزار و 18 نفر رسید.

خبرنگاران شمار مبتلایان به کرونا در سمیرم از هزار تن عبور کرد

سید حجت الله موسوی روز شنبه در گفتگو با خبرگار خبرنگاران، گفت: افزایش آمار مبتلایان در حالی است رخ داده است که سمیرم در جمع 46 منطقه بحرانی اعلام شده از طرف ستاد ملی کرونا قرار گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: بیشترین مبتلایان روزانه از شهر سمیرم هستند و در 120 روستای شهرستان نیز هراز گاهی مواردی از ابتلا به کووید-19 مشاهده می شود.

به گفته معاون شبکه بهداشت سمیرم هم اکنون 29 نفر در بیمارستان این شهر بستری هستند که پنج نفر از این میان با شرایط بدحال تحت مراقبت های ویژه درمانی قرار دارند.

موسوی درباره حضور کارگران مهاجر فصلی سیب چین در سمیرم نیز گفت: عمده این کارگران به دلیل برچیدن و برداشت عمده سیب درختی شهرستان از منطقه رفته اند و تعداد محدودی باقی مانده اند که باید هر چه زودتر به محل زندگی خود بازگردند.

فرایند ابتلا به کرونا در شهرضا صعودی است

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرضا در ادامه همین پیوند گفت: شرایط کرونایی این شهرستان در مهرماه بهتر بود اما در آبان ماه تعداد ابتلا و مرگ و میر بیشتر شده است.

دکتر حجت الله تنهایی گفت: فرایند ابتلا به کرونا در هفته پایانی مهر ماه 59 درصد تست و آزمایش های مثبت اعلامی و همسان با استان بود اما از ابتدای آبان ماه به بالای 60 درصد مراجعه و مثبت شدن آزمایش ها رسیده است.

وی بالا رفتن این آمار در امر بیماریابی را خوب ارزیابی کرد و ادامه داد: مراجعه افراد مبتلا به کووید-19 در خروج آنها از چرخه اجتماع و رفتن آنها به قرنطینه موثر بوده است.

مدیر شبکه بهداشت شهرضا یادآور شد: 378 نفر در هفته اول آبان در این شهرستان به کرونا مبتلا شده اند.

هفته گذشته برای 43 شهرستان کشور به دلیل افزایش ابتلا به کرونا محدودیت هایی اعمال شد که شهرستان های خوانسار، سمیرم، شاهین شهر و میمه، گلپایگان و نجف آباد از استان اصفهان جز این شهرستان ها بودند.

هم اینک بیش از هزار و 970 تن در بیمارستان های استان اصفهان به سبب ابتلا به کووید - 19 بستری هستند.

رییس جمهوری در جلسه امروز ستاد ملی کرونا گفت:43 شهرستان قبلی(از جمله سمیرم و چهار شهرستان دیگر استان اصفهان) که برای آنها محدودیت قائل شده بودیم، تمدید شده است.

سمیرم در 160 کیلومتری جنوب اصفهان، دارای چهار بخش شامل وردشت، پادنا، مرکزی و پادنای بزرگ، 6 شهر کُمه شامل سمیرم، بیده، ونک، حنا و فتح آباد و 150 روستا و آبادی است.

شهرضا نیز با حدود 160 هزار جمعیت در 70 کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 10 آذر 1399 بروزرسانی: 10 آذر 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 1303

به "خبرنگاران شمار مبتلایان به کرونا در سمیرم از هزار تن عبور کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شمار مبتلایان به کرونا در سمیرم از هزار تن عبور کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید