خبرنگاران نبی: نقشه راه شکایت به رای غیرمنصفانه درباره قرارداد ویلموتس تدوین شده است

به گزارش مجله آی سیب، تهران- خبرنگاران- دبیرکل فدراسیون فوتبال گفت: نقشه راه و برنامه زمانبندی مربوط به شکایت به رای غیرمنصفانه و پیگیری ویژه آن در دادگاه عالی ورزش تدوین شده و فدراسیون هم پا با سایر نهادهای ذیربط با همه توان در این جهت پیش خواهد رفت.

خبرنگاران نبی: نقشه راه شکایت به رای غیرمنصفانه درباره قرارداد ویلموتس تدوین شده است

از پروفایل ما bestcanadatours دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران، مهدی محمدنبی در نخستین کارگروه ویژه مسوولان ورزش و کارشناسان حقوقی درباره شکایت فدراسیون فوتبال از رای فیفا درباره سرمربی سابق تیم ملی به دادگاه عالی ورزش عنوان نمود:فدراسیون فوتبال بلافاصله پس از دریافت رای اولیه،اقدامات لازم را در یک فرآیند منسجم شروع کرد.به این شکل که درخواست مربوط به دریافت گراندز رای به فیفا با قید فوریت ارائه شد و همچنین متعاقبا مراتب شکایت به این رای به دادگاه عالی ورزش در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد:با آنالیز های به عمل آمده و بر اساس گزارش های تیم حقوقی فدراسیون، متاسفانه در آن مقطع زمانی مربوط به قرارداد مارک ویلموتس با فدراسیون فوتبال، فیفا پرداخت مطالبات فدراسیون را انجام نداده است. در آن دوره، مدیریت وقت فدراسیون فوتبال همزمان با عقد قرارداد با ویلموتس، با ارسال نامه ای به فیفا خواستار دریافت مطالبات فدراسیون بوده است تا نسبت به پرداخت حق الزحمه نامبرده در موعدهای مقرر اقدام نمایند.

نبی اضافه نمود: فدراسیون فوتبال نهادی است که با برگزاری مسابقات در رده های مختلف ملی کسب درآمد می نماید.آنچه فدراسیون عرضه می نماید فوتبال است و نمایش آن بین مخاطبان. فدراسیون فوتبال و باشگاه ها بنکدار نیستند که برای مثال کالا بفروشند و کسب درآمد نمایند. از آنجایی که فدراسیون فوتبال و اعضایش تحت تحریم خزانه داری آمریکا OFAC قرار نداشته و ندارند عدم همکاری بخش اقتصادی فیفا در آن دوره درباره پرداخت مطالبات فدراسیون و باشگاه ها (حتی به اشخاص ثالث) باعث بروز مسائل عدیده برای فوتبال کشور شد. مضافا با اینکه فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران از سال 1948 میلادی عضو قدیمی فیفا ات و صرفا یک نهاد ورزشی مستقل است که علی القاعده هیچ گونه ارتباطی با تحریم های بین المللی ندارد و مشمول هیچ یک از موارد آن نیست، قویا انتظار داریم فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا وفق پاراگراف 2 از ماده 4 اساسنامه فیفا نسبت به برطرف این معضل نزد خزانه داری آمریکا اقدام نمایند.

دبیرکل فدراسیون فوتبال اضافه نمود: خوشبختانه با اجماع انجام شده در روزهای گذشته همگان به دنبال یک هدف مهم و آن هم شکستن رای غیرعادلانه فیفا هستند. این نگاهی است که مطالبه مردم و اهالی ورزش کشورمان است و بر این اساس از همه ظرفیت ها در این جهت استفاده خواهد شد.

وی تاکید نمود: از حضور کارشناسان حقوقی در نهاد ریاست جمهوری، وزارت امور خارجه، وزارت ورزش و جوانان، بازرسی کل کشور، مشاوران حقوقی بین الملل و همچنین سایر نهادهای ذیربط در این جهت نهایت سپاس را داریم و خرسندیم این اجماع در این مرحله حساس و خطیر شکل گرفته است. همکاران ارجمند در رسانه های گروهی هم در این مقطع حیاتی هم مثل گذشته مددرسان ورزش و فوتبال کشور هستند. شکی نیست در زمانی به سر می بریم که به دلیل گستردگی ارتباطات، کلیه اخبار در سطح جهانی رصد می شوند و بر این اساس چگونگی ارائه اطلاعات به افکار عمومی به جهت حساسیت موضوع و آگاهی طرف مقابل بسیار بسیار مهم است. می دانیم و می دانید که کلمه به کلمه صحبت های ما در خارج از کشور بازتاب دارد و حتی منابع غیر رسمی هم در این باره مورد استناد قرار می گیرند.امیدواریم در یک فضای همراه با آرامش شاهد طی جهت و احقاق حق فوتبال و ورزش کشورمان باشیم.

نبی اضافه نمود: نقشه راه و برنامه زمانبندی مربوط به شکایت به رای غیرمنصفانه و پیگیری ویژه آن در دادگاه عالی ورزش تدوین شده و فدراسیون هم پا با سایر نهادهای ذیربط با همه توان در این جهت پیش خواهد رفت. به طور حتم با تقویت کامل تیم حقوقی کوشش می کنیم در این مقطع زمانی به خواست به حق فدراسیون و جامعه ورزش کشورمان در ابطال رای ناعادلانه دست یابیم.

منبع: ایرنا
انتشار: 16 مهر 1399 بروزرسانی: 16 مهر 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 1186

به "خبرنگاران نبی: نقشه راه شکایت به رای غیرمنصفانه درباره قرارداد ویلموتس تدوین شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نبی: نقشه راه شکایت به رای غیرمنصفانه درباره قرارداد ویلموتس تدوین شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید