در گفت و گو با خبرنگاران پاسخ داده شد؛ چرا وزیر در جلسه لغو ممنوعیت واردات شیرخشک نبود؟

به گزارش مجله آی سیب، باکری گفت:با توجه به آنکه وزارت جهاد کشاورزی بعید است که مخالفت خاصی درباره لغو ممنوعیت واردات شیرخشک داشته باشد، از این رو در جلسه ای بدون حضور وزیر جهاد،واردات آزاد شد.

در گفت و گو با خبرنگاران پاسخ داده شد؛ چرا وزیر در جلسه لغو ممنوعیت واردات شیرخشک نبود؟

رضا باکری دبیر انجمن صنایع لبنی در گفت و گو با خبرنگار ، با اشاره به اینکه ممنوعیت واردات شیرخشک منطقی نیست، اظهار کرد: براین اساس در جلسه اخیر وزرای وزارت صمت، بهداشت، استاندارد و گمرک واردات شیرخشک نوزاد آزاد اعلام شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا امکان مخالفت وزارت جهاد کشاورزی با لغو ممنوعیت واردات شیر خشک وجود دارد، اضافه کرد: اگرچه این مصوبه بدون حضور وزیر جهاد کشاورزی در جلسه اخیر به تصویب رسید، اما بعید است که وزارت جهاد کشاورزی در این باره مخالفت خاصی داشته باشد چرا که واردات این محصول باید آزاد باشد تا پنج کارخانه بسته بندی موجود در کشور بتوانند پس از واردات، اقدام به عرضه شیرخشک نوزاد در بازار نمایند.

باکری دلیل مخالفت وزارت جهاد کشاورزی با ممنوعیت واردات شیرخشک نوزاد را ،قید نشدن ممنوعیت واردات میان شیرخشک صنعتی با نوزاد در گذشته بیان نمود.

بیشتر بخوانید:

دبیر انجمن صنایع لبنی با اشاره به اینکه 20 درصد شیرخشک نوزاد در داخل تامین می گردد، بیان نمود: براین اساس برای تامین مابقی احتیاج کشور چاره ای جز واردات وجود ندارد.

وی در خاتمه درباره آخرین وضعیت واردات شیرخشک صنعتی توضیح داد: هم اکنون انجمن صنایع لبنی با وزارت جهاد کشاورزی برای لغو ممنوعیت واردات شیر خشک صنعتی در حال کشمکش هستند، این درحالی است که کسری 20 درصدی شیرخام کارخانه های لبنی باید به وسیله واردات جبران گردد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 8 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 107

به "در گفت و گو با خبرنگاران پاسخ داده شد؛ چرا وزیر در جلسه لغو ممنوعیت واردات شیرخشک نبود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در گفت و گو با خبرنگاران پاسخ داده شد؛ چرا وزیر در جلسه لغو ممنوعیت واردات شیرخشک نبود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید