رایزنی دو مقام بلندپایه امنیتی روسیه و آمریکا در ژنو

به گزارش مجله آی سیب، دبیر شورای امنیت روسیه و مشاور رئیس جمهور آمریکا در مسائل امنیت ملی در ژنو با یکدیگر ملاقات نموده و درباره مسائلی همچون کنترل تسلیحات، مبارزه با تروریسم، امنیت اطلاعاتی و اوضاع قره باغ، گفت وگو و گفتگو کردند.

رایزنی دو مقام بلندپایه امنیتی روسیه و آمریکا در ژنو

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، نیکولای پاتروشییف دبیر شورای امنیت روسیه شب گذشته در ژنو با رابرت اوبرایان مشاور رئیس جمهوری آمریکا در مسائل امنیت ملی، ملاقات و گفت وگو کرد. این نشست به منظور عادی سازی روابط دوجانبه و تقویت امنیت بین المللی برگزار گردید.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

طبق اطلاعات منتشره از سوی دفتر مطبوعاتی شورای امنیت روسیه، نیکولای پاتروشییف و رابرت اوبراین در این ملاقات یادآور شدند که مواضع روسیه و ایالات متحده در مورد مسئله قره باغ کوهستانی یکسان بوده و هر دو طرف ضرورت شروع هر چه زودتر یک فرایند صلح آمیز سیاسی و دیپلماتیک برای یافتن راهکار های قابل قبول طرفین این مناقشه را مورد تأیید قرار دادند.

دو مقام بلندپایه امنیتی روسیه و آمریکا همچنین لزوم گفت وگو درباره مبارزه با تروریسم و امنیت اطلاعاتی را مورد توجه قرار داده و توافق کردند تا به طور منظم به گفتگو در این رابطه، بر اساس احترام متقابل و در نظر دریافت منافع یکدیگر ادامه دهند.

پاتروشف و اوبراین همچنین تأیید کردند که هر دو کشور قصد دخالت در امور داخلی یکدیگر، از جمله در فرایند انتخابات روسیه و آمریکا را ندارند.

طرفین همچنین توافق کردند که کار برای تحقق ابتکارعمل های ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه ، از جمله درباره برگزاری نشست سران کشورهای عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل، را ادامه دهند.

در این نشست، علاوه بر این، موضوعات دیگری، مانند عدم گسترش سلاح های هسته ای و کنترل تسلیحات، تأمین امنیت در استفاده از فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی ، بهبود تعامل در مبارزه با تروریسم، شرایط قره باغ و همچنین سایر موضوعات مورد علاقه مشترک مورد توجه نهاده شد

این نخستین ملاقات پاتروشف و اوبراین بود، البته دو طرف، پیش از این، در ماه آوریل امسال، با یکدیگر گفتگوی تلفنی داشتند. در آن موقع، موضوعات مختلفی مورد بحث و آنالیز نهاده شد، البته بیشترین توجه روی همکاری روسیه و ایالات متحده در مبارزه با ویروس کرونا معطوف بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 14 آبان 1399 بروزرسانی: 14 آبان 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 1245

به "رایزنی دو مقام بلندپایه امنیتی روسیه و آمریکا در ژنو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی دو مقام بلندپایه امنیتی روسیه و آمریکا در ژنو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید