روسیه خواستار ادامه مذاکرات با آمریکا درباره مسائل امنیتی جهان است

به گزارش مجله آی سیب، نماینده روسیه در دفتر سازمان ملل در ژنو تأکید کرد، مسکو طرف آمریکایی را به ادامه رایزنی ها درباره مسائل امنیتی بعد از پایان موجودیت پیمان نابودی موشک های برد کوتاه و متوسط دعوت می کند و درهای مذاکرات همچنان باز است.

روسیه خواستار ادامه مذاکرات با آمریکا درباره مسائل امنیتی جهان است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، گنادی گاتیلوف نماینده دائم روسیه در دفتر سازمان ملل و دیگر سازمان های بین المللی در ژنو روز جمعه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که روسیه مخالف مسابقه تسلیحاتی است و از طرف آمریکایی می خواهد تا به رایزنی ها درباره مسائل امنیتی ادامه دهد.

گاتیلوف در پاسخ به سئوال خبرنگاران درباره خطرات مربوط به امکان ازسرگیری دور جدیدی از مسابقه تسلیحاتی در جهان پس از توقف اجرای پیمان مربوط به نابودی موشک های دارای برد کوتاه و متوسط ، گفت: مقامات مسکو خواستار مسابقه تسلیحاتی نیستند. ولی این مسئله انتخاب ما نبوده و ما همچنان از شرکای آمریکایی خود می خواهیم تا به رایزنی درباره مسائل مربوط به امنیت راهبردی جهان ادامه دهد.

وی تاکید کرد که درهای مذاکرات در این باره همچنان باز است.

این دیپلمات بلندپایه روس یادآور شد: اگر شما بودجه نظامی روسیه و آمریکا را مقایسه کنید . اختلاف بین آنها به خوبی قابل ملاحظه است. هزینه ای که آمریکا برای اهداف نظامی خود صرف می کند،ده ها برابر بیشتر از بودجه دفاعی روسیه است. البته این واقعیت به منزله آن نیست که روسیه نمی تواند از منافع ملی خود را در یک مسابقه تسلیحاتی دفاع کند. در صورت آغاز چنین مسابقه ای، ما امکانات نظامی قابل اطمینانی در اختیار داریم.

لازم به یادآوری است که در تاریخ دوم آگوست (11 مرداد ماه)، وزارت امور خارجه روسیه گفت که به ابتکارعمل طرف آمریکایی، اجرای پیمان نابودی موشک های برد کوتاه و متوسط متوقف شده و بدین ترتیب این توافقنامه راهبردی به موجودیت خود پایان داده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 261

به "روسیه خواستار ادامه مذاکرات با آمریکا درباره مسائل امنیتی جهان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه خواستار ادامه مذاکرات با آمریکا درباره مسائل امنیتی جهان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید