ریابکوف: دلیلی برای بعضی نگرانی ها از آزمایش های اخیر کره شمالی وجود ندارد

به گزارش مجله آی سیب، معاون وزیر خارجه روسیه با اشاره به اینکه کره شمالی در آزمایش های اخیر، موشکی پرتاب نکرده است می گوید دلیلی برای نگرانی از این آزمایش هم وجود ندارد.

ریابکوف: دلیلی برای بعضی نگرانی ها از آزمایش های اخیر کره شمالی وجود ندارد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه امروز (آدینه) گفت دلیلی برای نگرانی بعضی کشورها از آزمایش های اخیر کره شمالی در تاسیسات موشکی سوهائی وجود ندارد.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک ریابکوف در این باره توضیح داد: آنها گاه و بیگاه آزمایش هایی را انجام می دهند. ما هیچ دلیلی برای نگرانی ها درباره تولیداتی که اخیرا آزمایش شده، نمی بینیم. این فرایند عادی تقویت ظرفیت های دفاعی یک کشور است.

وی با بیان اینکه در آزمایش های اخیر کره شمالی هیچ موشکی شلیک نشده است، اضافه نمود: هیچ چیزی مرتبط با مسائل هسته ای یا موشک های بُرد متوسط یا بُردی که بالاتر از متوسط باشد، رونمایی نشده است. پس دلیلی برای بعضی ارزیابی های هیجانی خاص وجود ندارد.

به نوشته وبگاه ریانووستی معاون وزیر خارجه روسیه همچنین با بیان اینکه مسکو خواهان تنش جدیدی در شبه جزیره کره نیست، از شورای امنیت سازمان ملل خواست تا تحریم های کره شمالی را کاهش دهد.

ریابکوف توضیح داد: سوال اصلی امروز، کار شورای امنیت در این موضوع (کره شمالی) است. ما اعتقاد داریم که این نهاد می تواند کلام پرنفوذی داشته باشد، مخصوصا در زمینه ایجاد شرایطی که به وسیله آن بار تحریمی بر کره شمالی کاهش یابد.

هفته قبل بود که رسانه دولتی کره شمالی از انجام دومین آزمایش مهم در سایت موشکی سوهائی خبر داده و گفت از آن برای از نتایج این آزمایش برای تقویت بازدارندگی استراتژیک هسته ای خود استفاده می نمایند. (جزئیات بیشتر)

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی نیز پیشتر به واشنگتن تا پایان امسال میلادی برای اتخاذ یک رویکرد منعطف در قبال کره شمالی مهلت داده بود تا محدوده زمانی برای گفت وگو که در سخنرانی سیاسی رهبر عالی کره شمالی (23 فروردین ماه) برای آمریکا مشخص شد، پایان امسال است.

همزمان با نزدیک شدن به موعد ضرب الاجل رهبر کره شمالی به آمریکا، دولت پیونگ یانگ هفته قبل با قطع امید تلویحی از مذاکره با آمریکا، گفته بود واشنگتن دیگر چیزی برای ارائه به ما در مذاکرات ندارد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 654

به "ریابکوف: دلیلی برای بعضی نگرانی ها از آزمایش های اخیر کره شمالی وجود ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ریابکوف: دلیلی برای بعضی نگرانی ها از آزمایش های اخیر کره شمالی وجود ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید