سفارش محصولات مورد احتیاج جامعه به شرکت های دانش بنیان از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی

به گزارش مجله آی سیب، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از مسئولان صندوق نوآوری و شکوفایی خواست پیش از مراجعه شرکت های دانش بنیان به این صندوق، خود با سنجش نیازهای اصلی کشور به سراغ این شرکت ها برود و به آنها سفارش فراوری محصول ارائه کند.

سفارش محصولات مورد احتیاج جامعه به شرکت های دانش بنیان از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی

محمداسماعیل سعیدی نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر شرکت های دانش بنیان برای اخذ تسهیلات به صندوق نوآوری و شکوفایی مراجعه می نمایند در حالی که بنده پیشنهاد می کنم خود مسئولان این صندوق بنا بر ضرورت و احتیاج به سراغ شرکت های دانش بنیان بروند و با آنها همکاری نمایند و منتظر نباشند تا این شرکت ها برای کسب حمایت به سمت صندوق حرکت نمایند.

وی تاکید نمود: صندوق نوآوری و شکوفایی باید احتیاجهای کشور را احصا نموده و به شرکت های دانش بنیان سفارش محصول بدهد، البته صندوق نوآوری و شکوفایی که وظیفه حمایت مالی از شرکت های دانش بنیان و ایده های فناورانه را در کشور برعهده دارد، هم باید تقویت گردد.

سعیدی در عین حال به شرکت های دانش بنیان توصیه کرد: به سراغ حلقه های مفقوده در بخش های مختلف تولیدی بروند و در بخش هایی که می توانند کمک رسان کشور باشند فعال تر کار نمایند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه با اشاره به تاثیر فعالیت های شرکت های دانش بنیان در شرایط عبور از تحریم ها، گفت: ما اگر بخواهیم از تحریم عبور کنیم یکی از جهتهای مطمئن، جهت حمایت از شرکت های دانش بنیان است چراکه این شرکت ها به صورت علمی فعالیت می نمایند.

نماینده تبریز در مجلس اضافه کرد: این شرکت ها نوعی خلاقیت در ابتکارات و اختراعات دارند که می توانند جهت پیشرفت کشور را برای ما هموار نمایند، بنابراین بنده معتقدم که باید به صورت جدی از این شرکت ها حمایت مالی و معنوی گردد.

سعیدی تاکید نمود: مسئولان باید جهت فعالیت شرکت های دانش بنیان را بیش از پیش باز نموده و به نوعی این شرکت ها را در مسائل مالی کمک نمایند.

وی ادامه داد: امروز شرکت های دانش بنیان به قدری در کشور پیشرفت نموده اند که اگر مسئولان به این شرکت ها فرصت دهند، به طور قطع خواهند دید چگونه غافلگیر خواهند شد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس درباره میزان پیشرفت شرکت های دانش بنیان طی سال های اخیر، گفت: انصافاً این شرکت ها طی سالیان گذشته عملکرد بسیار خوبی داشتند لذا معتقدم باید به این شرکت ها فرصت داد تا رشد نمایند چرا که کشور ما به تازگی وارد حوزه های دانش بنیان شده و تمام فعالیت های پیرامونی آن نوپا است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 4 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 213

به "سفارش محصولات مورد احتیاج جامعه به شرکت های دانش بنیان از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفارش محصولات مورد احتیاج جامعه به شرکت های دانش بنیان از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید