عراق ، سومین هیئت کُردها در راه بغداد؛ اقلیم نیازمند توافق با دولت مرکزی

به گزارش مجله آی سیب، با گذشت تنها دو روز از سفر معاون نخست وزیر اقلیم کردستان به بغداد و عدم حصول توافق با مسئولین دولت مرکزی در مورد موضوعات نفت و بودجه، قرار است امروز یکشنبه هیئتی دیگر از این منطقه راهی پایتخت عراق گردد.

عراق ، سومین هیئت کُردها در راه بغداد؛ اقلیم نیازمند توافق با دولت مرکزی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، امروز یکشنبه سومین هیئت اقلیم کردستان ظرف چند هفته گذشته راهی بغداد می گردد، سفرهایی که با فشارهای داخلی اقلیم ناشی از تعویق چند ماهه پرداخت حقوق کارمندان و افزایش مسائل معیشتی مردم در ارتباط است.

یک عضو فراکسیون حزب دموکرات کردستان در مجلس عراق اعلام نموده است که سومین هیئت کُردها در سفر به بغداد با مصطفی الکاظمی نخست وزیر مامور تشکیل کابینه و سران سیاسی عراق مصاحبه خواهند کرد.

میاده نجار گفته است که با توجه به شرایط سیاسی عراق، هرگونه توافق اربیل - بغداد نیازمند مذاکرات بیشتری است.

به گفته وی، هیئت اعزامی اقلیم کردستان در این سفر به دنبال چاره یابی ریشه ای مسائل و مسائل با دولت مرکزی است.

این عضو کُرد مجلس عراق از جدیت حکومت اقلیم کردستان برای برطرف اختلافات و مسائل با بغداد اطلاع داد اما شرح نداده است که ترکیب سومین هیئت اعزامی اقلیم به بغداد چگونه خواهد بود اما پیش بینی می گردد سران و مسئولین ارشد حزب دموکرات کردستان عراق در آن حضور داشته باشند.

قباد طالبانی معاون نخست وزیر اقلیم کردستان از حزب اتحادیه میهنی در سفر چند روزه به بغداد بدون دستاورد خاصی روز آدینه به اربیل بازگشت. پیشتر نیز هیئتی به ریاست آوات شیخ جناب وزیر دارایی و مالی اقلیم به بغداد سفر نموده بود.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 1022

به "عراق ، سومین هیئت کُردها در راه بغداد؛ اقلیم نیازمند توافق با دولت مرکزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عراق ، سومین هیئت کُردها در راه بغداد؛ اقلیم نیازمند توافق با دولت مرکزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید