عزل 4 شهردار دیگر در ترکیه

به گزارش مجله آی سیب، دولت ترکیه در ادامه اخراج شهردارانی که مورد حمایت احزاب کُرد هستند، 4 شهردار در استان های شانلی اورفه و ماردین را برکنار کرد.

عزل 4 شهردار دیگر در ترکیه

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در ادامه اقدامات سرکوبگرانه دولت ترکیه علیه مخالفان و پاکسازی این کشور از اعضای گروهک حزب کارگران کردستان (پ. ک. ک) چهار شهردار کُرد از سمت خود برکنار شدند.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، شهرداران سوروچ در استان شانلی اورفه و مازی داغی، ساوور و دریک در استان ماردین از سوی فرمانداری های متبوع تعلیق شده و برای آن ها جایگزین مشخص شد.

با اینکه این چهار شهردار مورد حمایت حزب کُردی دموکراتیک مردمان (ه. د. پ) بودند و به صورت مستقیم با رای مردم در انتخابات شهرداری و شورا های شهر ترکیه در ماه مارس انتخاب شده بودند، اما دولت آنکارا به آن ها اتهام همکاری با گروهک پ. ک. ک. (که از نظر آنکارا تروریستی) زده و به همین دلیل اخراج شدند.

از ماه مارس سال جاری (بعد از انتخابات مذکور) دولت ترکیه 24 شهردار را به اتهام حمایت از گروه های تروریستی برکنار نموده است.

سه روز قبل نیز چهار شهردار در استان های کُردنشین دیاربکر، شرناق و تونجلی به دستور وزارت کشور ترکیه برکنار شده بودند.

گروه پ. ک. ک. که از نظر ترکیه، اتحادیه اروپا و آمریکا تروریستی شناخته می گردد، بعد از شکستن توافق آتش بس با آنکارا، درگیری مسلحانه با دولت مرکزی را از سر گرفت. این گروه از سال 1984 مبارزه مسلحانه ای را با دولت ترکیه شروع نموده است. بر اساس آمار های رسمی ترکیه، بیش از چهل هزار نفر، که بیشتر از آن ها غیرنظامی هستند، در این درگیری های سی ساله کشته شدند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 دی 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 574

به "عزل 4 شهردار دیگر در ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عزل 4 شهردار دیگر در ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید