فیلم، چهل و پنجمین شنبه اعتراضی در فرانسه

به گزارش مجله آی سیب، معترضان فرانسوی جنبش جلیقه زردها برای چهل و پنجمین شنبه متوالی در اعتراض به مواضع دولت این کشور در خیابان ها تجمعات اعتراضی برگزار کردند.

فیلم، چهل و پنجمین شنبه اعتراضی در فرانسه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، منابع رسانه ای خبر دادند که با آغاز تجمعات فرانسوی ها علیه مواضع دولت امانوئل ماکرون، اعتراضات جنبش موسوم به جلیقه زردها به عدد چهل و پنج رسیده است.

به گزارش اسپوتنیک، اعتراضات جلیقه زردها که از اواسط نوامبر 2018 در اعتراض به طرح دولت فرانسه برای افزایش بهای سوخت آغاز شده است، همچنان ادامه دارد و امروز چهل و پنجمین شنبه اعتراضی در این کشور آغاز شده است.

چهل و پنجمین شنبه اعتراضی در فرانسه در حالی آغاز شده که هفته گذشته و در جریان چهل و چهارمین شنبه اعتراضی، در شهر نانت نیروهای امنیتی حداقل 35 معترض را بازداشت کردند.

دولت فرانسه اعلام کرده که در درگیری های هفته گذشته شهر نانت، حداقل دو مامور پلیس و دو مامور ژاندارمری زخمی شدند.

از سوی دیگر، طبق اعلام دزارمونس لس گروه حامی تظاهرات در فرانسه، از ابتدای اعتراضات در این کشور، دستکم 24 نفر از معترضان یکی از چشمان خود را در جریان این اعتراض ها از دست داده اند.

در حالی که دولت ماکرون از برنامه های خود برای افزایش مالیات بر سوخت و اقدامات دیگر چشم پوشی کرده، اما معترضان همچنان شنبه های هر هفته در خیابان های فرانسه حضور پیدا کرده تا نارضایتی خود از دولت را نشان دهند.

منابع رسانه ای خبر دادند، نیروهای امنیتی فرانسه امروز شنبه حداقل 65 نفر از معترضان را در پاریس دستگیر کردند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 437

به "فیلم، چهل و پنجمین شنبه اعتراضی در فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلم، چهل و پنجمین شنبه اعتراضی در فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید