ماکرون: شانس مصاحبه بین ترامپ و روحانی کاهش یافته است

به گزارش مجله آی سیب، با وجود تأکید مقامات ایران مبنی بر نبود هیچ برنامه ای برای گفت وگوی ترامپ و روحانی رئیس جمهور فرانسه نیز گفت که شانس دیدار رؤسای جمهور آمریکا و ایران کاهش یافته است.

ماکرون: شانس مصاحبه بین ترامپ و روحانی کاهش یافته است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه به روزنامه لوموند گفت: حمله 14 سپتامبر به تأسیسات نفتی عربستان سعودی کمکی به کوشش های دیپلماتیک برای سازماندهی مصاحبهها بین دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده و حسن روحانی رئیس جمهور ایران ننموده است.

رویترز اضافه کرد: فرانسه در حال کوشش است تا توافق هسته ای ایران را همچنان پابرجا نگه دارد، آن هم در شرایطی که ایران در واکنش به خروج آمریکا از برجام، بخشی از تعهدات خود در چارچوب این توافقنامه را لغو نموده است. پاریس همچنین خواهان تنش زدایی در خلیج فارس شده است.

ماکرون ادامه داد: در سرزنش کردن عاملان اصلی این حملات باید محتاط بود، حملاتی که به بازارهای جهانی نفت شوک وارد کرد. باید در مورد مسئولیت پذیری این حملات بسیار دقت کرد. سرنخ هایی وجود دارد اما این بمباران یک رویداد نظامی جدید است که اکوسیستم منطقه را تغییر می دهد.

رئیس جمهور فرانسه اذعان کرد: شانس مصاحبه بین ترامپ و روحانی از زمان وقوع این حملات کاهش یافته است.

ترامپ به بهانه حملات اخیر به عربستان سعودی، دستور اعزام نظامیان بیشتری را به ریاض صادر و تحریم های بیشتری را علیه تهران اعمال نموده است.

ماکرون در سرانجام گفت: ایرانی ها در مورد مفاد مذاکره منعطف هستند ولی درباره زمان که به باور آنها تنها باید در سرانجام روند باشد، غیرمنعطف هستند، این در حالی است که هدف آمریکا برقراری این نشست در آینده نزدیک است.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 408

به "ماکرون: شانس مصاحبه بین ترامپ و روحانی کاهش یافته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماکرون: شانس مصاحبه بین ترامپ و روحانی کاهش یافته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید