مشاور ترامپ به سه سال و چهار ماه حبس محکوم شد

به گزارش مجله آی سیب، قاضی یک دادگاه فدرال آمریکا یکی از دوستان و مشاوران دیرینه رئیس جمهور این کشور را به جرمِ اظهارات دروغ در جریان رسیدگی به پرونده روسیه، به حبس محکوم کرد.

مشاور ترامپ به سه سال و چهار ماه حبس محکوم شد

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، به نقل از رویترز، روز پنج شنبه یک قاضی دادگاه فدرال آمریکا راجر استون مشاور و دوست دیرینه دونالد ترامپ را به سه سال و چهارماه حبس محکوم کرد.

قاضی اِمی برمن جکسون در مورد رأی صادره اعلام کرد که اظهارات کذب و دروغین راجر استون به قانونگذارانی که در حال انجام تحقیقات در مورد پفراینده مداخله [ادعایی]روسیه در انتخابات 2016 آمریکا بودند، تهدیدی علیه دموکراسی آمریکا است.

این قاضی بخش دادگاه فدرال آمریکا در جلسه محاکمه راجر استون، ترامپ را که پیشتر وی و هیأت منصفه و بازپرسان این پفراینده جنجالی را به باد انتقاد گرفته بود، بطور تلویحی مورد سرزنش قرار داد.

قاضی جکسون با نقل واژه های بکار رفته توسط رئیس جمهور جمهوریخواه آمریکا گفت: هیچ چیز غیرعادلانه، دروغین و ننگینی در مورد این تحقیقات و یا فرایند پیگیری این پفراینده وجود ندارد.

گفتنی است که استون 67 ساله که از دوستان و همچنین مشاوران چند دهه ای ترامپ بشمار می رود، روز 15 نوامبر 2019 به جرائمی همچون بیان اظهارات دروغین در برابر قانونگذاران کنگره، مانع تراشی در فرایند اجرای عدالت و رشوه دهی به شاهدان محکوم شناخته شد.

قاضی جکسون با اشاره به تصویری که راجر استون سال گذشته در رسانه های اجتماعی منتشر کرد و در آن یک اسلحه را روی سر قاضی جکسون نشانه گرفته بود، گفت که استون به خوبی می دانست که چه کاری دارد انجام می دهد. این مدعی علیه در تهدید و ارعاب علیه دادگاه مشارکت داشته است. این برای وزارت دادگستری غیرقابل تحمل است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 817

به "مشاور ترامپ به سه سال و چهار ماه حبس محکوم شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشاور ترامپ به سه سال و چهار ماه حبس محکوم شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید