ناسا: کنترل کرونا هوای چین را پاکیزه کرد

به گزارش مجله آی سیب، تصاویر ناسا نشان می دهد کنترل اپیدمی ویروس کرونا در چین منجر به پاکیزگی هوای این کشور شده است.

ناسا: کنترل کرونا هوای چین را پاکیزه کرد

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور جهان دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از اسکای، آژانس فضایی ایالات متحده می گوید محدودیت سفر و تعطیلی مشاغل در چین به دلیل شیوع ویروس کرونا باعث افت دی اکسید نیتروژن شده است.

ناسا تصاویر ماهواره ای منتشر کرده که نشان دهنده کاهش چشمگیر سطح آلودگی در چین و تا حدود زیادی به کروناویروس مرتبط است.

این سازمان مدعی شده در پی شیوع ویروس کرونا، کاهش قابل توجهی در میزان دی اکسید نیتروژن (NO2) وجود داشته است؛گاز مضر که توسط وسایل نقلیه موتوری، نیروگاه ها و تأسیسات صنعتی ساطع می شود.

COVID-19 در شهر ووهان چین آغاز شد و از 23 ژانویه در حالت اضطرار و قرنطینه قرار گرفت و ساکنان اجازه ترک آن را نداشتند و در پی آن نیز مشاغل و کسب و کار از رونق افتاد.

به گفته دانشمندان ناسا، کاهش آلودگی NO2 ابتدا در نزدیکی ووهان آشکار بود، اما سرانجام در سراسر کشور گسترش یافت.

فی لیو ، محقق کیفیت هوا در ناسا می گوید: این نخستین بار است که چنین اتفاق چشمگیری را در چنین منطقه گسترده ای برای یک رویداد خاص مشاهده کرده ام.

از میان هفت اکسید نیتروژن شناخته شده موجود در هوای محیط، اکسید نیتریک (NO) و دی اکسید نیتروژن (NO2) از آلوده کننده های مهم هوا به شمار می فرایند.

سرانجامی پیام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 26 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 858

به "ناسا: کنترل کرونا هوای چین را پاکیزه کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناسا: کنترل کرونا هوای چین را پاکیزه کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید