نیویورک تایمز: طالبان از هر زمان دیگری قوی تر است

به گزارش مجله آی سیب، در حالی که آمریکا برای رسیدن به توافق سیاسی مذاکرات با طالبان را شروع نموده است یک روزنامه آمریکایی نوشت که طالبان در 18 سال گذشته بطور مداوم در حال قویتر شدن بوده است.

نیویورک تایمز: طالبان از هر زمان دیگری قوی تر است

از وبلاگ ساعت هیراد دیدن فرمایید و کلی مقاله و خبر جالب مطالعه نمایید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران به نقل از نیویورک تایمز، وقتی جورج بوش رئیس جمهور آمریکا پس از حملات 11 سپتامبر از اقدام نظامی علیه افغانستان اطلاع داد هدف این لشکرکشی را مختل کردن عملیات تروریستی و نیز حمله به طالبان بیان کرد.

اکنون نیز با گذشتن 18 سال از شروع جنگ طالبان بطور مداوم در حال قویتر شدن است. برخی هفته ها صدها نیروی امنیتی افغان در هر هفته توسط طالبان کشته می شوند و در هر درگیری عمده بغیر از زمانی که نیروهای افغان از حمایت هوایی قابل توجه آمریکا برخوردار هستند نیروهای افغان در تقریبا همه درگیری ها شکست می خورد.

گزارش می افزاید که رهبران ارشد القاعده پس از شروع حمله به پاکستان رفتند اما این گروه حضورش را در افغانستان حفظ نموده است و شاخه های آن ها در یمن، شمال آفریقا، سومالی و سوریه گسترده شده است.

نیویورک تایمز ادامه می دهد که از شروع حمله آمریکا به افغانستان در سال 2001 میلادی 1.5 تریلیون دلار را در جنگ هزینه نموده که حدود 60 درصد از آن همه ساله هزینه آموزش، سوخت، خودروهای زرهی و دیگر مسایل نظامی می گردد.

براساس این گزارش ترانسپورت از جمله هوایی و دریایی نیز حدود 8 درصد از این هزینه یا سالانه بین 3 تا 4 میلیارد دلار را شامل می گردد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 625

به "نیویورک تایمز: طالبان از هر زمان دیگری قوی تر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیویورک تایمز: طالبان از هر زمان دیگری قوی تر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید