واریز 170 میلیارد ریال سرانه دانش آموزی به حساب مدارس عشایری

به گزارش مجله آی سیب، تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از واریز 170 میلیارد ریال سرانه دانش آموزی به حساب مدارس عشایری اطلاع داد.

واریز 170 میلیارد ریال سرانه دانش آموزی به حساب مدارس عشایری

رضوان حکیم زاده در گفت وگو با پانا گفت: پس از احصای شماره حساب مدارس ثابت، سیار و نیمه سیار عشایری با اهتمام دفتر برنامه، بودجه و مدیریت منابع وزارت آموزش و پرورش برای اولین بار مبلغ 170 میلیارد ریال سرانه دانش آموزی به حساب مدارس عشایری واریز شد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش این اقدام را گامی موثر در جهت اجرای اساسنامه مدارس عشایری دانست و اضافه کرد: طبق ماده 15 اساسنامه مدارس عشایری سرانه اعتباری دانش آموزان این مدارس به صورت ویژه و حداقل به میزان 3 برابر مدارس عادی مشخص شده و در اولویت پرداخت قرار می گیرد.

وی گفت: این مبلغ به حساب 5733 مدرسه در 25 استان کشور واریز شده است که استان آذربایجان غربی با 29میلیارد ریال بیشترین سهم را به خود اختصاص داد.

حکیم زاده با ارائه آمار تفصیلی مدارس عشایری گفت: اکنون 12 هزار و 500 کلاس عشایری در کشور تشکیل می گردد که 7 هزار کلاس های چند پایه است.

معاون وزیر اعلام کرد: تعداد دانش آموزان عشایری 218 هزار دانش آموز در 6 هزار مدرسه و تعداد مدارس ابتدایی 5 هزار است.

حکیم زاده از معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش به ویژه دفتر برنامه، بودجه و مدیریت منابع به دلیل مساعدت و همراهی که در تخصیص سرانه مدارس عشایری داشتند، قدردانی کرد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر کار ارزشمند مدارس عشایری برای فراهم کردن فرصت های دسترسی عادلانه اقدامات متعدد مدیران و آموزگاران این مدارس را در شرایط ویروس کرونا تشریح کرد و اضافه کرد: در دوران شیوع ویروس کرونا مدارس عشایری به دلیل پراکندگی جغرافیایی و تعداد کم دانش آموزان دایر است و دانش آموزان در کلاس های درس حاضر می شوند و برنامه های آموزشی و تربیتی با رعایت پروتکل های بهداشتی در حال اجرا است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 29 بهمن 1399 بروزرسانی: 29 بهمن 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 1453

به "واریز 170 میلیارد ریال سرانه دانش آموزی به حساب مدارس عشایری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واریز 170 میلیارد ریال سرانه دانش آموزی به حساب مدارس عشایری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید