واکنش الفتح به حملات آمریکا؛ هیچ راهی جز خروج نیروهای خارجی از عراق وجود ندارد

به گزارش مجله آی سیب، ائتلاف الفتح عراق با تأکید بر لزوم اخراج نیروهای خارجی از این کشور، هدف واشنگتن را تخریب زیرساخت های عراق اعلام کرد.

واکنش الفتح به حملات آمریکا؛ هیچ راهی جز خروج نیروهای خارجی از عراق وجود ندارد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ائتلاف الفتح عراق تجاوز شب گذشته جنگنده های آمریکا به مواضع نیروهای سازمان الحشد الشعبی را به شدت محکوم کرد.

الفتح با انتشار بیانیه ای تأکید کرد، حملات آمریکا باعث شد آسیب زیادی به مؤسسات غیر نظامی و نظامی حکومت عراق وارد شود.

شبکه خبری السومریه به نقل از این ائتلاف گزارش داد، حملات اخیر آمریکا، بیانگر تجاوز فاحش، آشکار و چندباره به ملت و نیروهای مسلح عراق است.

الفتح شرح داد، حملات آمریکا نشان داد که رهبران سیاسی و فرماندهان نظامی آمریکا عمدا، اهداف غیر نظامی را در عراق هدف قرار می دهند؛ زیرا این مسئله، بخشی از عملیات تخریب و نابودی عراق و ملت این کشور و تجربه سیاسی نوپای آن است.

در این بیانیه تصریح شد، حمله آمریکا تلاشی برای بر هم زدن معادلات نزد افکار عمومی جهانی و تعامل خارج از چارچوب حقوق بین الملل با عراق است که ملت عراق، این مسئله را نخواهند پذیرفت.

این ائتلاف تأکید کرد که ملت عراق در حملات آمریکا به حاکمیت این کشور، یکپارچه بوده و الحشد الشعبی، ارتش، رهبران سیاسی و ملت عراق، متحد خواهند بود.

الفتح خاطر نشان کرد، ملت و دولت عراق، در راستا مقاومت در برابر طرحهای آمریکا با هم متحد هستند و چنین عملیاتی، در اراده ملت عراق برای حمایت از کشور، خاک و حاکمیت خود خللی ایجاد نخواهد کرد.

این ائتلاف ضمن محکومیت شدید و مجدد این تجاوز آشکار، تأکید کرد که هیچ راهکاری جز خروج نیروهای خارجی از عراق وجود ندارد.

جنگنده های آمریکایی شامگاه گذشته فرودگاه در حال احداث کربلا، چندین مقر الحشد الشعبی در این استان و صلاح الدین و الانبار را بمباران کردند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 12 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 893

به "واکنش الفتح به حملات آمریکا؛ هیچ راهی جز خروج نیروهای خارجی از عراق وجود ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش الفتح به حملات آمریکا؛ هیچ راهی جز خروج نیروهای خارجی از عراق وجود ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید