پرداخت 185 میلیارد تسهیلات به اصناف آسیب دیده از کرونا در لرستان

به گزارش مجله آی سیب، خبرنگاران/لرستان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان از پرداخت 185 میلیارد و 700 میلیون تومان تسهیلات به مشاغل و کسب وکارهای آسیب دیده از کرونا در استان خبر داد.

پرداخت 185 میلیارد تسهیلات به اصناف آسیب دیده از کرونا در لرستان

علی آشتاب امروز 15 دی ماه، با بیان اینکه پرداخت تسهیلات به اصناف آسیب دیده از کرونا تا پایان بهمن ماه سال جاری تمدید شده است، اظهار کرد: حمایت از مشاغل و اصناف آسیب دیده از کرونا با پرداخت تسهیلات از جمله اقداماتی بود که دولت از خردادماه سال جاری آغاز و بر این اساس متقاضیان با مراجعه به سامانه کارا درخواست خود برای دریافت تسهیلات را ثبت می کنند.

وی با اشاره به اینکه تسهیلات مربوطه به اصناف دارای کد بیمه ای و همچنین مشاغل فاقد پرونده بیمه ای نزد تأمین اجتماعی، پرداخت می شود، اضافه نمود: با همکاری و هماهنگی کلیه دستگاه های اجرایی و بانک های عامل استان تا به امروز به تعداد 29 هزار و 30 پرونده با اشتغال 36 هزار و 826 نفر مبلغ 185 میلیارد و 700 میلیون تومان تسهیلات به کسب وکارهای آسیب دیده از کرونا پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با اشاره به سیاست های تشویقی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، شرح داد: هدف از این مشوق ها این است که کالا و خدماتی که در بنگاه های اقتصادی ارائه می شود به کاهش قیمت تمام شده آن کمک شود و به عبارتی کمک به حفظ و پایداری اشتغال و تولید در بنگاه های اقتصادی و به تبع آن جذب نیروی کار جدید و ارتقای مهارت فارغ التحصیلان دانشگاهی برای طرح کارورزی شود.

آشتاب خاطرنشان کرد: براساس طرح یارانه دستمزد، به مدت یکسال یک سوم حقوق کار شغل اولی ها را پرداخت و حتی سال جاری هم افرادی که مشاغل آن ها در جریان کرونا آسیب دیدند می توانند در این بنگاه ها جذب شوند و یک سوم حقوق آن ها را پرداخت می کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 بهمن 1399 بروزرسانی: 22 بهمن 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 1439

به "پرداخت 185 میلیارد تسهیلات به اصناف آسیب دیده از کرونا در لرستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرداخت 185 میلیارد تسهیلات به اصناف آسیب دیده از کرونا در لرستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید