پرسش سه عضو کنگره آمریکا از بلینکن درباره آزادی دارایی های ایران

به گزارش مجله آی سیب، به گزارش خبرنگاران به نقل از ان پی آر، سه عضو جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا در نامه ای از آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه این کشور خواستند تا در خصوص نقش ایالات متحده در خصوص احتمال آزادسازی یک میلیارد دلار پول بلوکه شده ایران در کره جنوبی بود، شرح دهد.

پرسش سه عضو کنگره آمریکا از بلینکن درباره آزادی دارایی های ایران

برایان استایل، جیم بنکس و گرگ استوب، سه نماینده جمهوری خواه ایالت های ویسکانسین، ایندیانا، و فلوریدا، با اشاره به توقیف یک کشتی کره جنوبی از سوی ایران خواهان شرح وزیر خارجه در مورد نقش دولت بایدن در مورد احتمال آزادی سازی یک میلیارد دلار پول درخواستی ایران شدند.

این نامه با اشاره به اینکه آنتونی بیلنکن پیش از این، گزارش ها را رد نموده، آورده است که محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران، یک روز بعد در توییتی عنوان نموده که یک میلیارد دلار مذکور به وسیله کانال مبادله اقلام انسان محبت آمیز سوئیس استفاده شده است.

پیش از این حسین تنهایی، رئیس اتاق بازرگانی ایران، روز آدینه، هشتم اسفند، در واکنش به گزارش ها در مورد آزادی یک میلیارد دلار از دارایی ایران در کره جنوبی گفته بود: قرار است تا یک میلیارد دلار از این دارایی ها به کانال اقتصادی ایران و سوئیس واریز گردد تا صرف خرید دارو و غذا گردد. در مورد اقلام دارویی نیز وزارت بهداشت با بانک مرکزی هماهنگ شده است.

وزارت خارجه کره جنوبی اعلام نموده دارایی های بلوکه شده ایران پس از رایزنی با آمریکا آزاد خواهد شد.

منابع بلوکه شده ایران در کره جنوبی که 7 میلیارد دلار اعلام شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 فروردین 1400 بروزرسانی: 26 فروردین 1400 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 1573

به "پرسش سه عضو کنگره آمریکا از بلینکن درباره آزادی دارایی های ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرسش سه عضو کنگره آمریکا از بلینکن درباره آزادی دارایی های ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید