پنتاگون درباره فرق بین عقب نشینی از سوریه و افغانستان شرح داد

به گزارش مجله آی سیب، وزیر دفاع آمریکا اظهار داشت، کشورش تعهد طولانی مدتی در قبال نیروهای امنیتی افغانستان دارد در حالی که در مورد دفاع از شبه نظامیان کرد سوریه در برابر ترکیه تعهدی ندارد.

پنتاگون درباره فرق بین عقب نشینی از سوریه و افغانستان شرح داد

سایت شبکه روسیا الیوم گزارش داد، مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا در کابل به خبرنگاران گفت: ما هیچ تعهدی در قبال دفاع از نمودها علیه هم پیمان قدیمی خود در ائتلاف ناتو (ترکیه) نداریم اما تعهدی قدیمی و طولانی مدتی در قبال شرکای افغان مان داریم. ما میلیاردها میلیارد دلار سرمایه گذاری و هزینه نموده ایم و دو ملت افغانستان و آمریکا فداکاری های بسیاری داشته و جان سربازان خود را از دست داده اند.

اسپر اضافه کرد: عقب نشینی در سوریه که انجام گرفته نباید با افغانستان مقایسه گردد زیرا وضعیت دو کشور بسیار بسیار با هم فرق دارد.

وزیر دفاع آمریکا تاکید نمود: نیروهای آمریکایی از شمال شرق سوریه به جای دیگری نقل مکان کردند زیرا ممکن بود در معرض حمله احتمالی ترکیه در منطقه قرار بگیرند.

اظهارات اسپر بعد از آن مطرح شد که یک ژنرال ارشد آمریکایی گفته بود، حدود 2000 سرباز آمریکایی طی سال گذشته میلادی از افغانستان عقب نشینی کردند.

در این رابطه شبکه ان بی سی آمریکا نیز گزارش داد، پنتاگون طرحی را برای خروج تمام نیروهایش از افغانستان در صورت صدور فرمان ترامپ در دست دارد.

این شبکه به نقل از منابع خود در وزارت دفاع آمریکا گزارش داد، این طرح در دست آماده سازی است و در صورت دستور ترامپ به طور سریع ظرف هفته های آینده اجرا خواهد شد.

ان بی سی گزارش داد، صدور این فرمان ممکن است همانند فرمان خروج نیروها از سوریه غیرمنتظره باشد.

نیویورک تایمز پیش از این به نقل از ژنرال اسکات میلر که نیروهای آمریکایی و ناتو را در افغانستان راهنمایی می نماید (فرمانده نیروهای حمایت قاطع ناتو) نوشته بود، آمریکا 2000 سرباز خود را طی سال گذشته میلادی از افغانستان بیرون کشیده است.

به نوشته این روزنامه، این اقدام به رغم عدم دستیابی واشنگتن و طالبان به توافق صلح در افغانستان انجام گرفته است.

تصمیم غیرمنتظره دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا درباره خروج نیروهای آمریکایی با نقدها نیشداری در آمریکا روبرو شده است زیرا آن را خیانت به نمودهای هم پیمان خود در جنگ علیه داعش می دانند.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 15 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 502

به "پنتاگون درباره فرق بین عقب نشینی از سوریه و افغانستان شرح داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنتاگون درباره فرق بین عقب نشینی از سوریه و افغانستان شرح داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید