پیش بینی بارش باران از شنبه در آذربایجان شرقی

به گزارش مجله آی سیب، مسئول روابط عمومی هواشناسی آذربایجان شرقی از وزش تند بادهای لحظه ای، کاهش محسوس دما و بارش باران از بعد از ظهر شنبه در استان اطلاع داد.

پیش بینی بارش باران از شنبه در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگاران، افشین ابراهیمی با اعلام این خبر گفت: نقشه های پیش یابی هواشناسی نشان می دهد شرایط ناپایداری جوی از بعد از ظهر شنبه، کلیه نواحی استان بویژه نواحی شمالی و شرقی را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی ادامه داد: گذر امواج تراز میانی جو و نفوذ و تقویت زبانه پرفشار سطح زمین موجب ابرناکی، وزش تند بادهای لحظه ای، بارش باران گاهی به صورت رگبار باران و رعد و برق، بارش احتمالی تگرگ در نواحی مستعد، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، کاهش محسوس دما ( حدود پنج الی 12 درجه سیلسیوس)، رخداد گرد و خاک و کاهش دید و کیفیت می گردد.

وی با اشاره به وزش تند بادهای لحظه ای اضافه نمود: با توجه به وزش تند بادهای لحظه ای(حدود 30 الی 75 کیلومتر برساعت) احتمال پرتاپ و سقوط اشیاء، شکستن درختان و آسیب به دکل های مخابراتی دور از انتظار نبوده و توصیه می گردد از فعالیت در ساختمان های نیمه کاره و بلند و ارتفاعات پرهیز گردد.

مسئول روابط عمومی هواشناسی استان تاکید نمود: توصیه می گردد که افراد به ویژه بچه ها و بیماران تا حد امکان از تردد در فضای باز خودداری نموده و اقدامات پیش گیرانه لازم جهت جلوگیری و کاهش خسارات احتمالی انجام گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 391

به "پیش بینی بارش باران از شنبه در آذربایجان شرقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی بارش باران از شنبه در آذربایجان شرقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید