یادداشت اختصاصی خبرنگاران، سفیر چین: با ایران برای جلوگیری از سرایت کرونا همکاری می کنیم

به گزارش مجله آی سیب، سفیر چین در تهران در یادداشتی اختصاصی روز آدینه گفته با ایران برای جلوگیری از سرایت ویروس کرونا همکاری خواهد نمود.

یادداشت اختصاصی خبرنگاران، سفیر چین: با ایران برای جلوگیری از سرایت کرونا همکاری می کنیم

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، چانگ هوا ، سفیر چین در تهران در یادداشتی اختصاصی درگذشت هموطنانمان در پی ابتلا به بیماری کووید 19 را تسلیت و گفته که دو کشور در مبارزه با ویروس کرونا در کنار یکدیگر ایستاده اند.

او در این یادداشت اختصاصی برای خبرنگاران نوشت: چین به دقت اوضاع کووید 19 در ایران را رصد می نماید. سخنگوی وزارت خارجه چین درگذشت بیماران ایرانی را تسلیت گفته است. در کسوت سفیر چین در ایران من نیز مایلم مراتب تسلیت خودم را به دولت و مردم ایران ابراز کنم.

هوا در ادامه نوشته است: چین و ایران در این مبارزه با ویروس کرونا قاطعانه در کنار یکدیگر ایستاده اند. از زمان شیوع این بیماری در چین، دولت و مردم ایران حمایت ها و یاری های ارزنده ای به چین اراده نموده اند. ما این دوستی را به خاطر داریم و آن را ارج می نهیم.

او تأکید نموده است: شیوع این بیماری در ایران نیز قلب مردم چین را تحت تأثیر قرار داده و ما هم احساسات مشابهی نسبت به مردم ایران داریم. چین ارتباطات و همکاری های نزدیک با ایران را حفظ خواهد نمود، همکاری ها برای جلوگیری از سرایت این بیماری را تقویت خواهد نمود و کوشش خواهد نمود به منظور محافظت از سلامت مردمان هر دو کشور و صیانت از امنیت سلامت عمومی در جهان در اسرع وقت بر شیوع این بیماری غلبه کند.

پیش از این در گزارش های خبری آمده است: همزمان با کوشش مسئولان در جهان برای جلوگیری از تبدیل شدن ابتلا به کرونا به یک مسئله جهانی، سران مالی کشورهای گروه 20 در اجلاس روز یکشنبه خود در عربستان سعودی ملاقات نمایند به بحث و گفتگو درباره این موضوع خواهند پرداخت.

چین در تازه ترین آمار، شمار افراد مبتلا به این ویروس را به 75400 نفر افزایش داده است. گفته می گردد 2236 قربانی بعد از ورود این ویروس به بدنشان بر اثر بیماری ای که اکنون کووید 19 (19-COVID) نام گرفته جانشان را از دست داده اند.

بیشتر کشته شدگان در چین در استان هوبی و مرکز آن شهر ووهان بوده اند. این شهر نقطه شروع شناسایی ویروس کرونا معرفی گردید. کووید 19 می تواند باعث بروز اختلاات تنفسی شدید و عفونت حاد ریوی گردد. ابتلا به این ویروس ابتدا با تب و سپس سرفه های خشک خود را نشان می دهد. بیشتر افرادی که به این ویروس مبتلا می شوند طی دو هفته سلامتی کامل خود را به دست می آورند؛ دقیقا مانند بهبودی پس از ابتلا به ویروس آنفولانزا.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 11 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 720

به "یادداشت اختصاصی خبرنگاران، سفیر چین: با ایران برای جلوگیری از سرایت کرونا همکاری می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یادداشت اختصاصی خبرنگاران، سفیر چین: با ایران برای جلوگیری از سرایت کرونا همکاری می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید