15 اثر منقول قم در فهرست آثار ملی ثبت شد

به گزارش مجله آی سیب، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم گفت: 15 اثر منقول قم در فهرست آثار ملی به ثبت رسید که قبلاً فقط 4 اثر منقول در این استان ثبت ملی شده بود.

15 اثر منقول قم در فهرست آثار ملی ثبت شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم، حمید یزدانی امروز شنبه 6 بهمن 97 با اعلام این خبر گفت: در جلسه کمیته ثبت آثار منقول سازمان میراث فرهنگی که با حضور کارشناسان، صاحب نظران و مسئولان مربوطه برگزار گردید 15 اثر منقول قم واجد ارزش ثبت در فهرست ملی میراث منقول شناخته شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی قم ادامه داد: این 15 اثر مربوط به سفالینه های به دست آمده از کاوش های باستان شناسی استان در تپه صرم است. این اشیاء متعلق به دوره عصر آهن و شامل انواع ظروف سفالی از جمله جام بدون دسته، کوزه های دسته دار، قمقمه، انواع قوری، لیوان دسته دار، کاسه و خمره سفالی به رنگ خاکستری که ظروف شاخص عصر آهن است.

او گفت: تپه صرم مربوط به 3500 سال قبل است که در نزدیکی روستای صرم در بخش کهک واقع شده و از مهمترین محوطه های عصر آهن ایران و فرهنگ سفال خاکستری ایران مرکزی است. این اثر در تاریخ 29 تیر 1378 با شماره ثبت 2344 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

یزدانی تاکید نمود: حدود 15 هزار اثر شی ء تاریخی در استان قم وجود دارد که قبلاً فقط 4 اثر به ثبت ملی رسیده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 13 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 142

به "15 اثر منقول قم در فهرست آثار ملی ثبت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "15 اثر منقول قم در فهرست آثار ملی ثبت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید