170 حمله هوایی ائتلاف سعودی به شمال یمن

به گزارش مجله آی سیب، سخنگوی نیروهای مسلح یمن از 170 حمله هوایی ائتلاف سعودی به دو استان مرزی صعده و حجه در 24 ساعت گذشته اطلاع داد.

170 حمله هوایی ائتلاف سعودی به شمال یمن

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن روز چهارشنبه اعلام نمود که جنگنده های ائتلاف سعودی طی ساعات گذشته، بیش از 170 بار به شمال یمن حمله نموده اند.

به گزارش المسیره، یحیی سریع گفت: ائتلاف سعودی در 24 ساعت گذشته، بیش از 170 بار به دو استان صعده(شمال) و حجه (شمال غربی) حمله هوایی نموده است.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن تاکید نمود که با وجود تداوم این حملات هوایی، شبه نظامیان نتوانسته اند به هیچ گونه پیشروی در مناطق مرزی یمن دست پیدا نمایند.

وی روز دوشنبه گذشته در یک نشست خبری گفته بود که ائتلاف سعودی در 12 ساعت گذشته، بیش از 30 بار به دو استان صعده و حجه، حمله هوایی نموده است.

سریع تاکید نمود که ائتلاف سعودی حمله به جبهه های مرزی یمن را تا حد زیادی افزایش داده است، اما با این وجود شبه نظامیان ائتلاف نتوانسته اند پیشروی نمایند.

اعضای یک خانواده پنج نفره یمنی روز دوشنبه گذشته در حمله هوایی ائتلاف سعودی به یک خودروی در حال حرکت در استان صعده، جان خود را از دست دادند.

هزاران نفر از غیر نظامیان در جنگ ائتلاف سعودی علیه یمن که از مارس 2015 (فروردین ماه 1394) همچنان ادامه دارد، کشته و یا زخمی شده اند. ائتلافی سعودی از مارس 2015 (فروردین 1394) به بهانه های واهی جنگ علیه یمن را شروع کرد تا به ادعای خودش ظرف مدت چند هفته این موضوع را فیصله دهد، اما اکنون پنج سال از این جنگ می گذرد و ارتش و کمیته های مردمی یمن در مقابله با ائتلاف متجاوز نه تنها ضعیف شده بلکه روز به روز قویتر نمایان می گردد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 513

به "170 حمله هوایی ائتلاف سعودی به شمال یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "170 حمله هوایی ائتلاف سعودی به شمال یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید