آخرین فرصت های انگلیس برای حفظ محیط زیستِ این کشور

به گزارش مجله آی سیب، کارشناسان محیط زیست هشدار دادند: وزرای انگلیس ممکن است تنها 12 ماه برای نجات محیط زیستِ ویران این کشور و حفظ پرندگان و حیوانات در معرض خطرِ آن فرصت داشته باشند.

آخرین فرصت های انگلیس برای حفظ محیط زیستِ این کشور

به گزارش خبرنگاران، این نتیجه گیری کلیِ مایکل کلارک، مدیر اجرایی جامعه سلطنتی حفاظت از پرندگان (RSPB) است که هشدار داده لوایح پارلمانی که در طول سال آینده منتشر می گردد باید تغییراتی اساسی در نحوه فعالیت در مزارع و شیلات به وجود آورد تا حیات وحش و محیط زیست کشور از شرایط خطرناکی که دارد نجات یابد.

وی تاکید نمود: اگر در تصمیم گیری در این زمینه شکست بخوریم باید بهای آن را در سال های آینده بپردازیم.

در همین راستا سه پیش نویس پیشنهادی در زمینه کشاورزی، شیلات و محیط زیست جایگزین قوانین اتحادیه اروپا خواهد شد که هم اکنون کنترل کشاورزی، صنعت ماهیگیری و کیفیت هوا، آب و حیات وحش انگلیس را در دست دارد. دولت انگلیس هنوز اطلاعاتی در مورد جزئیات این لوایح منتشر نکرده اما بسیاری از فعالان محیط زیست این نگرانی را دارند که قوانین جدید در ارائه توانایی لازم برای ترمیم بحران های زیست محیطیِ کشور ناکام بمانند.

کلارک در این ارتباط اظهار کرد: از سال 1980 در سراسر اروپا 420 میلیون پرنده به دلیل کشاورزی مدرن از مناطق روستایی ناپدید گردیده که با کاهش فاجعه بار 75 درصدی جمعیت حشرات در همین دوره زمانی منطبق بوده است.

همچنین مطالعات نشان می دهد که جمعیت خرگوش ها در مناطق مرتفع شرقی اسکاتلند از اواسط قرن بیستم کاهش 99 درصدی داشته که در پی ریشه کن کردن خلنگ زارها برای کاشت جنگل های مخروطیان اتفاق افتاده است.

با توجه به علل این کاهش می توان تشدید و گسترش کشاورزی و تغییرات در استفاده از زمین ها را اصلی ترین دلیل این بحران ها دانست. سیاست مشترک اتحادیه اروپا (CAP) نیز نقش خروجی کشاورزی را در این زمینه مهمتر از تمام دلایل دیگر دانسته که باعث نابودی خانه ها و منابع غذایی پرندگان، حیوانات و حشرات بی شماری گردیده است.

اکنون با خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و سیاست مشترک اتحادیه اروپا، این کشور آخرین فرصت را در طول یک نسل برای جبران این خسارت ها خواهد داشت و چنانچه نتواند در تصمیم گیری برای معین و اجرای قوانین موفق عمل کند بهای سنگینی در آینده پرداخت خواهد نمود.

به گزارش گاردین، انگلیس یکی از بدترین کشورهای دنیا از نظر تخریب زیست محیطی به شمار رفته و در فهرستی که در سال 2018 منتشر شد به عنوان 29 مین کشور از لحاظ تخریب زیست محیطی عنوان گردیده بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 آذر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 31

به "آخرین فرصت های انگلیس برای حفظ محیط زیستِ این کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین فرصت های انگلیس برای حفظ محیط زیستِ این کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید