ادامه بارندگی ها تا فردا، ورود سامانه بارشی جدید از غرب کشور

به گزارش مجله آی سیب، مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در مصاحبه با خبرنگاران اظهار داشت: امروز در اکثر مناطق کشور به جز جنوب شرق، یک سامانه بارشی فعال است که به تدریج از فعالیت آن در نوار غربی کشور کاسته خواهد شد.

ادامه بارندگی ها تا فردا، ورود سامانه بارشی جدید از غرب کشور

احد وظیفه اضافه کرد: تمرکز بارش ها در استانهای خراسان شمالی، خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی، دامنه های البرز مرکزی و شرقی در استانهای قزوین، البرز، تهران، سمنان، مازندران، گلستان، دامنه های زاگرس مرکزی در استانهای همدان، لرستان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد، بخش هایی از اصفهان، یزد، نیمه شمالی فارس و جنوب غرب کشور در شرق خوزستان و شمال بوشهر است.

وی شرح داد: بارش ها در مناطق مرتفع به صورت برف بوده و در جنوب غرب همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود. همچنین از اواخر وقت امروز پنجشنبه تا ظهر فردا جمعه دامنه های جنوبی البرز مرکزی در استانهای تهران، قم، سمنان و نیمه شرقی کشور وزش باد شدید دارند که در برخی مناطق شرق و جنوب شرق کشور خیزش گرد و خاک دور از انتظار نیست.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: این سامانه فردا جمعه در شمال شرق کشور فعال است و از بعدازظهر جمعه از کشور خارج می شود. روز جمعه همچنین در استانهای واقع در غرب سواحل خزر افزایش دمای نسبی 3 تا 6 درجه ای پیش بینی می شود.

به گفته وی شنبه اکثر مناطق کشور آسمانی صاف و آرام خواهند داشت اما از روز یکشنبه بار دیگر بارندگی از جنوب غرب و غرب کشور آغاز می شود.

وی اعلام نمود: امروز سواحل شمالی کشور و فردا نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس مواج پیش بینی شده است.

هوای تهران امروز ابری، در بعضی ساعات بارش باران، در اواخر وقت کاهش ابر و وزش باد شدید و فردا صاف و گاهی وزش باد شدید پیش بینی شده و بیشترین و کمترین دمای هوای پایتخت امروز به ترتیب 8 و 1 درجه سانتیگراد اعلام شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 128

به "ادامه بارندگی ها تا فردا، ورود سامانه بارشی جدید از غرب کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه بارندگی ها تا فردا، ورود سامانه بارشی جدید از غرب کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید