حق واقعی مردم کردستان بهره مندی از 675 هزار هکتار زمین آبی است

به گزارش مجله آی سیب، به گزارش خبرنگاران، محسن بیگلری عصر چهارشنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کردستان که با حضور نمایندگان عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در سنندج برگزار گردید، با بیان اینکه امروز باید 60 درصد زمین های کردستان آبی می بود، اظهارداشت: حق واقعی کردستان 675 هزار هکتار زمین آبی است در حالیکه ما نگران تامین آب برای واحدهای تولیدی جدید هم هستیم.

حق واقعی مردم کردستان بهره مندی از 675 هزار هکتار زمین آبی است

وی اضافه نمود: بسیاری از روستاهای استان و چهار شهر از لحاظ تامین آب شرب با مشکل روبرو هستند و لازم است با افزایش تخصیص آب به حل این مسائل یاری گردد.

نماینده مردم شهرستان های بانه و سقز در محلس شورای اسلامی مطالبه جدی مردم کردستان را احقاق حق آبه استان عنوان نمود و ادامه داد: اگر این امر محقق گردد میزان اراضی آبی کشاورزی کردستان به 675 هزار هکتار افزایش می یابد.

بیگلری یادآور شد: در حال حاضر سه پروژه فولاد در کردستان در حال اجرا است ولی برای اتمام این پروژه ها و راه اندازی آنها ما نگران کمبود منابع آب برای این طرح ها هستیم، چرا که مدیریت آب و سدهای استان کردستان متاسفانه در اختیار خود استان نیست.

وی با بیان اینکه 46 درصد از اراضی کشاورزی کشور آبی است، اعلام کرد: متاسفانه 11 درصد اراضی کشاورزی کردستان آبی است که با میانگین کشوری فاصله بسیاری دارد و این در حالی است که این میزان با توجه به مقدار بارندگی و پتانسیل آبی استان باید 70 درصد باشد.

رئیس مجمع نمایندگان مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کردستان با 11 درصد اراضی آبی، 12 درصد فراوری گندم کشور را به خود اختصاص داده است، گفت: از این لحاظ کردستان در فراوری گندم رتبه دوم کشوری را دارد که این نشان از ظرفیت های بالای بخش کشاورزی در این استان است.

بیگلری در خاتمه سخنان خود اظهارداشت: با توجه به اینکه استان کردستان دارای مراتع حاصلخیزی است، انتظار می رود در حوزه دامپروری و فراوری گوشت قرمز نیز در رتبه های اول کشور باشد، اما در این حوزه نیز متاسفانه موفقیتی به دست نیاورده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 60

به "حق واقعی مردم کردستان بهره مندی از 675 هزار هکتار زمین آبی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حق واقعی مردم کردستان بهره مندی از 675 هزار هکتار زمین آبی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید