دوچرخه سواری ایمن با یک سیستم پوشیدنی

به گزارش مجله آی سیب، یک استارتاپ انگلیسی، نوعی سیستم پوشیدنی ارائه داده که می تواند امکان دوچرخه سواری ایمن را فراهم کند.

دوچرخه سواری ایمن با یک سیستم پوشیدنی

به گزارش خبرنگاران و به نقل از گیزمگ، اخیراً شاهد ابداع بسیاری از ابزار ایمنی دوچرخه بوده ایم که به لامپ های LED و بلوتوث مجهز هستند. یک استارتاپ انگلیسی موسوم به وی وی(Wayv)، نوعی سیستم به همین نام ارائه داده که تلفیقی از همه این ویژگی ها را ارائه می دهد.

وی وی که بیش از 200 لامپ LED را در بر دارد، از سه بخش تشکیل شده است؛ یک تسمه قابل تنظیم که روی کوله پشتی یا کاپشن قرار می گیرد، یک کلاه و یک کنترل از راه دور بی سیم. روی تسمه و کلاه، یک حرف X بزرگ و قرمزرنگ به چشم می خورد که عملکرد آن مانند چراغ عقب خودرو است و شاخص هایی برای نشان دادن جهت چرخش دوچرخه در بر دارد. به علاوه، تسمه، شاخص هایی را نیز در قسمت جلو نشان می دهد.

کاربر می تواند از کنترل از راه دور برای تغییر سیگنال ها استفاده کند اما این سیستم، دکمه خاصی برای کنترل ندارد؛ در عوض کاربر می تواند یک اهرم را با انگشت شست خود حرکت دهد تا دوچرخه را به جهت های گوناگون راهنمایی کند و یا آن را در حالت خنثی قرار دهد. در صورتی که دوچرخه سوار، جهت را گم کند، یک نمایشگر روشن نشان می دهد که در حال حاضر کدام شاخص در حال چشمک زدن است.

به گفته سازندگان این سیستم، کنترل از راه دور طوری طراحی شده که به کاربران امکان می دهد بدون حرکت دادن دست خود از آن استفاده نمایند.

این سیستم، یک اپلیکیشن نیز دارد که روی تلفن همراه نصب می گردد و در نحوه استفاده از سیستم، به کاربران یاری می نماید. کاربران می توانند با یاری این اپلیکیشن، صفحه نمایش روی تسمه و کلاه را روشن یا خاموش و روشنایی آن را تنظیم نمایند، آنها را در حالت های ثابت و متحرک قرار دهند و سطح شارژ باتری را نیز آنالیز نمایند.

باتری این سیستم با یک بار شارژ، معمولاً برای تسمه، به مدت پنج روز و در هر روز نیم ساعت، برای کلاه، به مدت یک هفته و برای کنترل از راه دور، به مدت دو هفته کفایت می نماید.

سیستم کامل وی وی، در حال حاضر با قیمت 98 دلار در دسترس واقع شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 169

به "دوچرخه سواری ایمن با یک سیستم پوشیدنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوچرخه سواری ایمن با یک سیستم پوشیدنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید