پشت پرده جدایی مدیرعامل تراکتورسازی

به گزارش مجله آی سیب، به گزارش خبرنگاران، تراکتورسازی تبریز پیش از شروع هجدهمین دوره رقابت های لیگ برتر به مزایده گذاشته گردید تا به بخش خصوصی واگذار گردد. مالک باشگاه گسترش فولاد تبریز تنها خریدار باشگاه قدیمی فوتبال ایران بود تا محمدرضا زنوزی تبدیل به شخص اول این باشگاه گردد.

پشت پرده جدایی مدیرعامل تراکتورسازی

زنوزی که به واسطه حضور در هلدینگ های بازرگانی اش تصمیم به انتخاب مدیرعامل برای تیمش گرفت عباس الیاسی مدیرعامل سابق این تیم را که نقش پررنگی در خصوصی سازی باشگاه تراکتور داشت در سمت خود ابقا کرد تا با حضور وی بتواند کارهای اداری را پیش ببرد.

تغییرات در تراکتورسازی در تمام سطوح بود و چارت فنی-اجرایی این باشگاه تا حدود زیادی با قراردادن مدیر سازمان فوتبال تراکتورسازی تغییر کرد. مالک تراکتورسازی، رضا مهاجری را در این پست قرار داد تا سرمربی فصل گذشته پدیده اقدام به جذب بازیکنان مدنظر داخلی کند و زنوزی با فراغ بال سراغ مربی خارجی و ریخت و پاش هایش با دلار برود.

زنوزی جان توشاک را در راس کادرفنی تیمش قرار داد تا بازیکنان جدید زیر نظر ستاره اسبق لیورپول و سرمربی سابق رئال مادرید تمرین نمایند.

در روزهایی که جان توشاک در حال برنامه ریزی تمرینات پیش فصل تراکتورسازی بود عباس الیاسی پس از نشست با محمدرضا زنوزی از سمت مدیرعاملی این باشگاه کنار رفت تا به عنوان رئیس هیات مدیره فعالیت کند. هیات مدیره ای که در فاصله ای کمتر از یک ساعت جانشین الیاسی را معین کرد تا صادق درودگر دوست صمیمی و همکار امور بازرگانی اش در این پست حضور پیدا کند.

حضور اشکان دژاگه و مسعود شجاعی در تراکتورسازی تبریز سبب گشت تا زنوزی نشان دهد هیچ ابایی از ریخت و پاش دلار برای اسم و رسم دار کردن خود به عنوان مالک تراکتورسازی ندارد. وی که محبوبیت زیادی بین مردم تبریز و هواداران تراکتورسازی پیدا نموده با برخی درخواست های صادق درودگر مخالفت کرد تا دوست صمیمی اش ترجیح دهد از سمت مدیرعاملی استعفا داده و تنها به عنوان مشاور اقتصادی زنوزی در تراکتور باگشت.

درودگر قبل و بعد از باخت سه بر صفر تراکتورسازی مقابل استقلال تهران در هفته سوم رقابت های لیگ برتر جلسات متعددی را با محمدرضا زنوزی در تهران و تبریز برگزار می نماید تا بتواند اختیارات بیشتری را برای اداره باشگاه بگیرد. موضوعی که مورد موافقت زنوزی قرار نمی گیرد و زنوزی اعلام می نماید تمام امور تصمیم گیری باید زیرنظر وی انجام گردد.

خبرنگاران کسب اطلاع کرد مدیرعامل پیشین تراکتورسازی خواستار اختیاراتی برای اضافه کردن چند بازیکن به تیم و حتی جابجایی سرمربی گشته اما مالک باشگاه با درخواست های وی موافقت ننموده و در نهایت طرفین برای ادامه همکاری با یکدیگر به توافق نرسیدند.

همین امر سبب می گردد تا درودگر یک روز قبل از استعفایش به زنوزی اعلام کند ادامه همکاری با وی به عنوان مدیرعامل میسر نیست. مالک تراکتورسازی نیز با این درخواست موافقت می نماید اما از درودگر می خواهد تا به همکاری اش با وی در امور اقتصادی ادامه دهد.

از طرفی علیرضا اسدی دبیرکل پیشین فدراسیون فوتبال چند روز پیش از استعفای درودگر به عنوان عضو هیات مدیره انتخاب می گردد تا بلافاصله پس از رفتن درودگر به عنوان مدیرعامل باشگاه از سوی هیات مدیره تراکتورسازی انتخاب گردد.

وی که در دوران حضورش در فدراسیون فوتبال درگیری های لفظی گشتیدی با کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی پیدا نموده بود نتوانست به فعالیت خود ادامه دهد و مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال مجبور گشت بین کی روش و اسدی یکی را انتخاب کند که پیرمرد چشم آبی انتخاب فدراسیون فوتبال بود.

حال باید دید اسدی چه کمکی به بهبود جایگاه تراکتورسازی تبریز که در سه هفته ابتدایی لیگ برتر تنها دو امتیاز کسب نموده است خواهد نمود تا پرشورها بار دیگر مشکلات خود را زیر سایه موفقیت تراکتورسازی تبریز فراموش نمایند.

اسدی که سابقه پوشیدن پیراهن تیم جوانان فوتبال ایران را در کارنامه فوتبالی دارد در حالی به عنوان مدیرعامل تراکتورسازی انتخاب گشت که محمدرضا زنوزی یکی از دوستان صمیمی کارلوس کی روش در فوتبال ایران گشته است. رفاقتی که کمک زیادی به حضور وی به عنوان یکی از اسپانسرهای تیم ملی در جام جهانی 2018 روسیه گشت.

خبرنگاران کسب اطلاع کرد که به واسطه دوستی نزدیکی که بین کی روش و زنوزی وجود دارد، اسدی نیز در جایگاه و موقعیت جدی به یک دوست نزدیک برای کی روش و تیم ملی تبدیل خواهد گشت تا همچنان حمایت از تیم ملی ایران وجود داشته باگشت.

منبع: mehrnews.com
انتشار: 1 شهریور 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 1

به "پشت پرده جدایی مدیرعامل تراکتورسازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پشت پرده جدایی مدیرعامل تراکتورسازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید