گوگل مچ برنامه نویس متخلف چینی را گرفت

به گزارش مجله آی سیب، به گزارش خبرنگاران به نقل از ورج، این فرد دیگر حق فعالیت در پلی استور گوگل را ندارد و دهها برنامه مربوط به وی نیز از این فروشگاه آنلاین حذف می گردد.

گوگل مچ برنامه نویس متخلف چینی را گرفت

برنامه نویس یادشده در قالب شرکتی به نام DO Global فعالیت می نماید که یکی از زیرمجموعه های شرکت مشهور چینی بایدو محسوب می گردد. از جمله دیگر اقدامات متقلبانه این برنامه نویس چینی، طراحی نرم افزارهایی برای کلیک بر روی آگهی های تبلیغاتی به منظور کسب درآمد بوده است.

کارشناسان امنیتی که این موضوع را شناسایی نموده اند از اهمال و کندی گوگل در زمینه شناسایی این تخلف اظهار نارضایتی نموده اند. در عین حال گوگل با صدور بیانیه ای مدعی شده که موضوعات امنیتی را کاملاً جدی می گیرد و بر روی فراوری ابزار و محصولاتی که جلوی این نوع سوءاستفاده ها را در سطح دنیا بگیرد، سرمایه گذاری می نماید.

سفر با تور چین را تجربه کنید.

حداقل در شش اپلیکیشن عرضه شده این برنامه نویس چینی کدهایی برای وادار کردن کاربران به کلیک کردن بر روی آگهی های تبلیغاتی مختلف موجود بوده است. این کدها به صورت مخفیانه اجرا شده و حتی در صورت بسته شده اپلیکیشن ها نیز فعال باقی می ماندند.

DO Global قبلاً حدود 100 اپلیکیشن در پلی استور گوگل عرضه نموده بود که تا به حال تخلفات 46 برنامه آن به اثبات رسیده است. شرکت امنیتی چک پوینت می گوید هنوز برنامه هایی در پلی استور وجود دارند که با انجام تخلفاتی مشابه درآمدهای کلانی را برای طراحانشان به ارمغان می آورند و گوگل پیروز به شناسایی آنها نشده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 31 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 165

به "گوگل مچ برنامه نویس متخلف چینی را گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوگل مچ برنامه نویس متخلف چینی را گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید