یخچال نانویی برای جلوگیری از فساد مواد غذایی ساخته گشت

به گزارش مجله آی سیب، به گزارش خبرنگاران، بررسی محصولات نانو و ارائه تاییدیه نانو مقیاس به آنها از جمله فعالیت های مهم ستاد توسعه فناوری نانو از 3 سال گذشته بوده است. در واقع بررسی مواد و محصولات فراوری و عرضه گردیده در حوزه فناوری نانو، سبب شفافیت بازار محصولات نانو گردیده و به ارتقای کیفی این محصولات و افزایش اعتماد مصرف کنندگان کمک می نماید.

یخچال نانویی برای جلوگیری از فساد مواد غذایی ساخته گشت

امروزه یکی الزامات اساسی آشپزخانه ها یخچال و فریزرها هستند چرا که بیشتر موادغذایی بیش از چند ساعت و حداکثر چند روز نمی توانند در دمای اتاق دوام بیاورند. این وسایل مانع از فساد موادغذایی و در نتیجه جلوگیری از هدرروی آنها می گردد.

همچنین وجود باکتریها درون یخچال مدت زمان نگهداری موادغذایی را کاهش می دهد زیرا این باکتریها سبب افزایش سرعت فساد می گردد و حتی در برخی موارد از عوامل بیماری زا نیز به شمار می روند.

از این رو محققان موفق شدند فناوری نانو را در بدنه یخچال و فریزرها به کار بگیرند تا مشکلات فساد مواد غذایی وجود نداشته باشد. این یخچال و فریزر با بدنه آنتی باکتریال از جنس ABS حاوی نانوذرات اکسید روی است.

این محصول با داشتن یخچال و فریزر به طور همزمان، فضای کوچکی از آشپزخانه را اشغال می نماید و در مواردی که به فضای زیاد برای نگهداری مواد غدایی احتیاج نیست می تواند کاربردی باشد.

برای کاهش حضور باکتری ها در بدنه یخچال و در نتیجه کاهش فساد موادغذایی این یخچال ها با بدنه آنتی باکتریال ساخته گردیده اند که در ساختشان از فناوری نانو استفاده گردیده است.

این محصول مورد تایید ستاد توسعه فناوری نانو بوده و با فراوری انبوه یک شرکت ایرانی اکنون در بازار موجود است.

منبع: mehrnews.com
انتشار: 2 شهریور 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 3

به "یخچال نانویی برای جلوگیری از فساد مواد غذایی ساخته گشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یخچال نانویی برای جلوگیری از فساد مواد غذایی ساخته گشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید