تور ارزان گرجستان: آبشارهای معروف گرجستان ؛ طبیعت گردی در قلب گرجستان

به گزارش مجله آی سیب، در گرجستان تعداد قابل توجهی استراحتگاه کوهستانی و ساحلی وجود دارد که می توان اوقات خوشی را در آن ها سپری کرد؛ خبرنگاران در این مطلب برای علاقه مندان طبیعت که علاقه ی بیشتری به طبیعت های بکر و دست نخورده دارند لیستی از آبشارهای معروف گرجستان را جمع آوری نموده که در ادامه مطلب می توانید درباره زیبایی های منحصر به فرد آن ها بیشتر بخوانید.

تور ارزان گرجستان: آبشارهای معروف گرجستان ؛ طبیعت گردی در قلب گرجستان

با ما سفر کنید و با تور ارزان گرجستان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

آبشار لِگتاخوی ، حمام گوگرد تفلیس

The Legvtakhevi Waterfall یکی ازآبشارهای معروف گرجستان که خنک و زیباست

یکی از آبشارهای معروف گرجستان ، دره لِگتاخوی با یک آبشار زیبا است که در مرکز تفلیس قدیم واقع شده است؛ نزدیک ترین مکان برای آن که اوقات لذت بخشی را در آن جا سپری کنید. لِگتاخوی یکی از قدیمی ترین منطقه ها تفلیس است که به حمام گوگرد مشهور است. نام این منطقه از درختان انجیر می آید و به دره درختان انجیر ترجمه می گردد زیرا در این منطقه ها درختان انجیر بسیاری وجود دارند. این جا در بین گردشگران بسیار محبوب است، به خصوص در فصل تابستان که هوای بسیار خنکی دارد.

نکته قابل توجه آن است که حمام های گوگرد در کنار آبشار قرار دارند و پس از گشت و گذار در این منطقه ها می توانید از حباب های احیاشده و آرامش بخش این حمام ها لذت ببرید. رودخانه سوکیسیسکالی که از باغ گیاه شناسی سرچشمه می گیرد آبشار این منطقه ایجاد می نماید. این منطقه ترکیبی است از آبشار و صخره های مرتفع. می توانید یکی از برترین روزهای تابستانی خود را در این منطقه ها سپری کنید.

آبشار اونیور در میان آبشارهای معروف گرجستان

Oniore Waterfall and Toba cave آبشار گرم در ورودی یک غار زیبا

یکی دیگر از مکان های فوق العاده زیبای دره طوبا و آبشار اونیور در ناحیه شهر مارتویلی در ناحیه سمگرلوزمو اسوانیتی گرجستان است. دره ای عمیق که 680 متر بالاتر از سطح دریا واقع شده است. یک رودخانه زیرزمینی در 70 متری ورودی این غار وجود دارد جایی که ارتفاع سقف آن 30 متر است. رودخانه زیرزمینی که از دل غار بیرون می آید آبشار 67 متری اونیور را شکل داده است.

آبشار آباشا ، آبشاری در دل غار

Abasha Waterfall آبشاری بلند از دل غار در قلب جنگل های گرجستان

آبشار آباشا یکی از آبشارهای معروف گرجستان است که از نظر کیفیت زیبایی و پتانسیل زیست محیطی قابل توجه است. این آبشار 850 متر بالاتر از سطح دریا در روستای سکند بالدا، شهر مارتویلی واقع شده است. شاخه اصلی رودخانه آباشا از دل غار بیرون می آید و از ارتفاع 40متری فرود می آید. ریزش این آبشار اغلب یک رنگین کمان زیبا می سازد. آب وهوای اطراف آبشار آباشا مرطوب است. آب وهوای منحصر به فرد اطراف این آبشار موجب توسعه گیاهان و جانوران می گردد.

آبشار ماخونتستی ، محبوب گردشگران

Mahuntseti Waterfall برای لذت بردن از آّب و هوای خنک طبیعت گرجستان این آبشار را از دست ندهید

این آبشار یکی دیگر از آبشارهای معروف گرجستان در شهر کِدا، در منطقه ساحلی آدجارای گرجستان است. این آبشار در بخش شمالی روستای ماخونتستی بالا در 335 متر بالاتر از سطح دریا در سمت راست رودخانه آدراجیسکالی واقع شده است. یک آبشار 50 متری که چرخش آب فوق العاده ای ایجاد می نماید و یکی از دلایل عمده جذب گردشگران به این آبشار است. نقاط بسیار خنکی در مجاورت این آبشار و در دامنه طبیعت وجود دارد که می تواند مکان بسیار دلچسبی برای پیک نیک باشد.

غار اوکاتسِه - آبشار تاریخی و طبیعی کینچخا

Okatse Canyon - Kinchkha Waterfall Natural Monument

کینچخا یکی از بلندترین و زیباترین آبشارهای گرجستان است. غار اوکاتسِه در ارتفاع 843 متری از سطح دریا و در شهر خونی واقع شده است. این پدیده زیبای طبیعی ترکیبی از سه آبشار است. ارتفاع اولین بخش این آبشار 25 متر و بخش دوم این آبشار 70 متر است. بخش سوم این آبشار چیزی در حدود 35 متر است.

آبشار اینتسیرا ، تماشای منظره ها بی نظیر

Intsira Waterfall

این آبشار واقع در دره ای زیبا از توابع اینتسیرا در شهر سالنجیکا در ناحیه سمیگریلو زیمو سِناواتی گرجستان است. در مجموع این دره شامل 40 آبشار کوچک و 2 آبشار بزرگ است. ارتفاع این آبشار 35 متر است. منظره ها شگفت انگیز و بی نظیری در اطراف این آبشار وجود دارد.

آبشار گیویلیتی ، یک پیاده روی خاص

Gveleti Waterfall تجربه نشستن بر بالای آبشار در روز گرم تابستانی

یکی دیگر از آبشارهای معروف گرجستان آبشار گیویلیتی در داریالی گورج در هفت کیلومتری استپانسمیندا است؛ شهری کوچک که در منطقه کازبگی در ناحیه ماسکِتا تیانتی واقع شده است. این آبشار از یک جهت باریک سرچشمه می گیرد. برای رسیدن به آبشار باید از جهت 700 متری عبور کنید. بهتر است ماشین را پارک کنید و جهت را تا آبشار پیاده بروید. گیویلیتی در واقع شامل دو آبشار کوچک و بزرگ است. هنگامی که جهت این رودخانه را دنبال کتید در طول جهت و امتداد آن تعداد زیادی گل وحشی با جریان رود همراه می شوند. یادتان باشد که در طول جهت با صخره و جهتهای سنگی فراوانی رو به رو هستید که ارزش تماشا دارند.

آبشار سامتسِرا ، یک خاطره خنک

Samtsvera Waterfall یکی از معروف ترین آبشارهای گرجستان

این آبشار بسیار زیبا در دره رودخانه زوسا واقع شده است که در 170متری بالاتر از سطح دریا در روستای کِوِدا سازانو در ناحیه زستاپونی واقع شده است. این منطقه فوق العاده زیبا جهانگرد های زیادی را از سراسر جهان به خود جذب می نماید.

دراپس آف گورو

این آبشار به عنوان یک بنای تاریخی طبیعی است که در دل کوه های گرجستان، در منطقه تاریخی خِوسورِتی واقع شده است. این آبشار در دره آرغونی است که قبلا روستایی به نام گورو بود. در میان سنگ ها حجم زیادی آب وجود دارد که شکل آبشار دارند. دراپس آف گورو در نزدیکی جاده واقع شده است و در آب وهوای گرم می توانید با آب سرد آن خودتان را خنک کنید.

منبع:سـفـرزون

منبع: دیجیاتور
انتشار: 10 مرداد 1401 بروزرسانی: 10 مرداد 1401 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 2122

به "تور ارزان گرجستان: آبشارهای معروف گرجستان ؛ طبیعت گردی در قلب گرجستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان گرجستان: آبشارهای معروف گرجستان ؛ طبیعت گردی در قلب گرجستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید