این راه چاره ساده مغز نوزاد را تقویت می نماید

به گزارش مجله آی سیب، بر اساس نتایج مطالعه نو، صحبت با نوزادان به شکل گیری مغز آنان یاری می نماید بعلاوه تعاملات احتمالی، مانند صحبت در خصوص کاری که کودک انجام می دهد، برای رشد زبان مهم است.

این راه چاره ساده مغز نوزاد را تقویت می نماید

به گزارش ایسنا، والدین می توانند طی صحبت کردن با نوزاد خود، پیروی از دستورات آنان و انجام بازی های کلامی، به رشد زبانی بچه ها خود یاری نمایند.

در این آنالیز 163 کودک در 6 ماهگی و یا 30 ماهگی مورد مطالعه نهاده شدند. اسکن مغزی بچه ها نشان داد که ماده ای به نام میلین، در اطراف سلول های عصبی مغز رشد می نماید و ارتباط بین سلول ها را کارآمدتر می نماید.

مقدار میلین در نواحی مغز مرتبط با پردازش زبان، مورد آنالیز نهاده شد و سوال این بود؛ آیا بچه های که عبارات بیشتری می شنوند، میلین بیشتری در نواحی مغزی که پردازش زبان را بر عهده دارند، خواهند داشت یا خیر.

محققان دریافتند، بچه ها 30 ماهه ای که در طول دوره ضبط این تحقیق، کلمات بیشتری را به وسیله بزرگسالان شنیده بودند، میلین بیشتری در منطقه ها مرتبط با زبان در مغز داشتند بنابراین صحبت کردن با فرزندتان به معنای واقعی کلمه، مغز نوزاد را شکل می دهد.

در سال اول زندگی، مغز مشغول رشد سلول های تازه است، بنابراین شنیدن کلمات بیشتر ممکن است رشد مغز را افزایش دهد. نتایج تحقیقات نشان می دهد که در سن دو و سه سالگی، مغز مشغول رشد میلین است، به همین علت، ورودی های زیادتر منجر به فراوری میلین بیشتر خواهد شد.

این مورد نشان می دهد که صحبت کردن در 6 ماهگی به همان میزان در 30 ماهگی اهمیت دارد اما تأثیر متفاوتی بر مغز دارد زیرا مغز در شرایط متفاوتی است. به نظر می رسد پاسخ این است که در اوایل زندگی کودک، کمیت مهم است.

نتایج تحقیقات نشان داده است، بچه های که در محیط های غنی از زبان بزرگ می شوند ممکن است در مراحل اولیه رشد زبانی پیشرفت نمایند. با این حال، این مزیت ناشی از صحبت هایی است که با خود کودک بیان گردد نه صحبتی که بین دیگران شنیده می گردد.

روشی عالی برای آغاز مکالمات این است که متوجه شوید فرزندتان با چه چیزی بازی می نماید و اشیایی را که با آنها بازی می نماید را نام ببرید، به رنگ ها و شکل ها اشاره کنید و صداهایی در بیاورید. همه اینها به حفظ توجه نوزاد یاری خواهد نمود تا کلمات را با اشیا ارتباط دهد. نتایج این تحقیق در مجله Neuroscience منتشرشده است.

منبع: فرارو
انتشار: 20 خرداد 1402 بروزرسانی: 20 خرداد 1402 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 2270

به "این راه چاره ساده مغز نوزاد را تقویت می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این راه چاره ساده مغز نوزاد را تقویت می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید