برترین ایده های طراحی حمام کوچک

به گزارش مجله آی سیب، آیا تا به حال به اجرا روش هایی در جهت بزرگ تر نشان دادن حمام فکر نموده اید؟ در این جا سعی داریم با بیان تعدادی ایده های کاربردی و مفید برای طراحی حمام های کوچک، به شما در بزرگ تر نشان دادن آن ها یاری کنیم. بسیاری از افراد در خانه های خود حمام بزرگی ندارند و به این خاطر باید به فکر طراحی آن ها به بهترین شکل باشند. انجام این کار شامل مواردی مانند انتخاب کاشی با رنگ های مناسب، رنگ مناسب حمام های کوچک، استفاده از دوش و کفپوش مناسب می باشد. خوشبختانه، ایده های زیادی در جهت بزرگ تر نشان دادن فضای حمام وجود دارد. این ایده ها از کفپوش حمام گرفته تا انتخاب کاشی مناسب، وسعت دارند. با این مطلب از ما همراه باشید.

برترین ایده های طراحی حمام کوچک

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید.

استفاده از طیف رنگ های روشن

زمانی که صحبت از طراحی حمام به میان می آید، انتخاب رنگ مناسب از نکات کاربردی تلقی می گردد. رنگ هایی مانند رنگ سفید، باعث می گردد فضای حمام بزرگ تر به نظر آید. رنگ های دیگری که می توانید از آن ها استفاده نمایید زرد، بژ یا کرمی هستند. انتخاب رنگ را جدی بگیرید و تا آن جا که امکان دارد از رنگ های روشن استفاده نمایید. استفاده از رنگ روشن تنها به دیوارها و کاشی ها ختم نمی گردد، استفاده از چراغ های پر نور نیز از جمله این موارد به شمار می آید. در حقیقت هر جزئیاتی می تواند به بزرگ تر نشان دادن حمام یاری کند. استفاده از یک وسیله تزئینی تیره رنگ، باعث لوکس شدن فضای حمام شده و به آن عمق می بخشد.

کاهش کنتراست در حمام های کوچک

زمانی که قصد دارید به انتخاب رنگ برای حمام فکر کنید، سعی کنید از یک رنگ برای کل حمام بهره ببرید. با این کار دیوارها، کف حمام و کاشی ها به صورت یکپارچه در می آیند. برای بزرگ نشان دادن حمام از یک رنگ استفاده نمایید. از رنگ هایی که کنتراست زیادی ایجاد می نمایند استفاده نکنید. برای مثال رنگ سقف ها و دیوارها نباید با هم تفاوت چندانی داشته باشند. استفاده از رنگ های غالب برای قفسه ها،چراغ ها و کمدها می تواند باعث ایجاد زیبایی گردد.

طراحی طولی حمام

فضاهای کوچک، طراحان را بر آن می دارد تا از تمام جنبه های موجود در فضا استفاده نمایند. برای مثال استفاده از کاغذ دیواری هایی با خطوط عمودی می تواند به بزرگتر نشان دادن حمام یاری کند. به طور کلی استفاده از کاغذ دیواری در حمام توصیه نمی گردد، چرا که نسبت به بخار آب حساس می باشند. اما امروزه انواع کاغذ دیواری که مناسب استفاده در حمام است نیز فراوری شده است. الگوهای راه راه عمودی باعث بلند نشان دادن دیوارها می گردد و باعث می گردد حمام بزرگ تر از آنچه که هست به چشم آید. با این حال بهتر است قبل از استفاده از کاغذ دیواری با یک متخصص مشورت نمایید.

دور ریختن وسایل بدون استفاده

اگر نگاهی به حمام خود بیاندازید، وسایل زیادی را خواهید یافت که هیچ گونه استفاده ای از آن ها نمی کنید. آیا وجود وسایلی مانند قیچی در حمام احتیاج است؟ آیا از تمامی حوله هایی که در حمام وجود دارد استفاده می کنید؟ در حقیقت فضای حمام شما با وسایل غیر قابل استفاده پر شده است و برای ایجاد فضایی باز احتیاج به جمع آوری آن ها می باشد. بنابراین وسایل اضافه را جمع نموده و فضای حمام را خلوت کنید.

ایده های دکوراتیو حمام

به جای استفاده از میزهای کلاسیک برای قرار دادن وسایل بهداشتی آرایشی، بهتر است به فکر استفاده از شلف های شناور باشید. استفاده از سبدهای کوچک نیز می تواند ایده خوب و کاربردی باشد. با این کار فضای کافی برای راه رفتن در حمام خواهید داشت.

استفاده از آینه

چرا فکر می کنید تنها استفاده از یک آینه در بالای سینک دستشویی کافی است؟ برای ایجاد فضایی زیبا در حمام، استفاده از آینه می تواند بسیار مفید باشد. آینه ها از وسایل جادویی در جهت ایجاد عمق در فضا به شمار می آیند و از جمله ایده های دکوراتیو خیره نماینده ای هستند که می توانید در فضاهای کوچک از آن ها استفاده نمایید. نصب یک آینه در کنار پنجره باعث بازتاب نور می گردد. شما می توانید از دو آینه در رو به روی یکدیگر نیز استفاده نمایید. استفاده از یک آینه بزرگ در حمام های کوچک نمای بسیار زیبایی ایجاد خواهد نمود.

عوض کرن جای حوله ها

زمانی که صحبت از بزرگ تر نشان دادن حمام های کوچک به میان می آید، به فکر خالی کردن فضای حمام از هرگونه هرج و مرج باشید. برای این کار بهتر است محل قرار گیری حوله ها را در بیرون از حمام تعبیه کنید. برای مثال می توان از پشت درب حمام برای قرا دادن حوله ها استفاده کرد.

استفاده از نور مناسب

هرچه حمام تاریک تر باشد، فضای آن کوچک تر به چشم می آید. در حمامی که در آن پنجره ای برای ورود نور طبیعی وجود ندارد، استفاده از نورپردازی مناسب اهمیت ویژه ای دارد.

استفاده از سبدهای تزئینی برای قرار دادن وسایل

استفاده از محفظه های نگهدارنده از ملزمات هر حمام کوچک به شمار می آید. برای مثال استفاده از سبدهایی در قسمت رختکن حمام برای نگهداری از حوله های تمیز بسیار مناسب می باشد. با توجه به این که این گونه سبدها قابلیت جابه جایی دارند، می توانید از آن ها در هر قسمت که تمایل دارید، استفاده نمایید. نکته مهم قرار دادن آن ها در فضای بیرون از حمام برای داشتن فضایی وسیع تر می باشد. خرید این گونه سبدها احتیاج به صرف هزینه زیادی ندارد.

نکات پایانی

در این جا به بیان ایده هایی در جهت بزرگتر نشان دادن حمام های کوچک پرداختیم. نکته پایانی که توجه به آن نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است استفاده از دوش و وان کوچک می باشد. اگر تمایل دارید در حمام از وان بهره ببرید باید در انتخاب ابعاد آن دقت نمایید. سعی کنید تجهیزات حمام را در بالاترین قسمت نصب کنید. با این کار می توانید از وسایل بدون خیس شدن استفاده نمایید. با نگاهی به عکس های حمام های کوچک در اینترنت و یا مجله های طراحی داخلی ایده های خوبی در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 4 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 620

به "برترین ایده های طراحی حمام کوچک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین ایده های طراحی حمام کوچک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید